Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Elisabeth - 10 januari 2010 19:55

I det här vädret får fåren hålla sig inne. Det är för mycket snö på vägen till hagen. Funderade på att bara låta Frasse ta ut dom på bygatan en liten sväng men det är ganska halt så jag vill inte riskera att någon tacka skadar sig!! Så vallningen ligger lite nere för tillfället...   Slutar det blåsa så man kan få undan drivorna så ska vi nog kunna komma ut i hagen och träna lite fram i veckan hoppas jag....


Det har väl inte blivit så himla mycket annan träning heller fram till nu, men nu börjar det klia i fingrarna    Mojje går ju fortsättningskursen för Anja, där har vi bl a provat på agility och sök. Bägge dessa grenar tyckte Mojje var jättekul, och därmed blev ju jag taggad förstås.... Agility har jag ju tänkt att vi ska gå kurs i framåt våren lr så. Men sök verkade ju oxå passa Mojje väldigt bra så det vore väldigt skoj om man kunde komma lite vidare med det... Han var väldigt fokuserad, gick ut bra och det var inga tveksamheter att leta upp främmande (nåja, relativt främmande) människor och kampa med dom, det var riktigt roligt att se honom!!! Jag själv har aldrig ens testat det innan så det blir mycket nytt att lära sig    Skickade bums efter en bok som ska vara väldigt bra....   


Frasse har jag börjat lite smått med lydnadsträningen... väldigt smått.... Ingångsträning - han sätter sig ganska fint vid sidan, men med en del hjälp ännu. Ett problem är att han gärna lyfter högertassen, det var något vi tränade på klickerkursen (då satt han inte vid sidan förstås) för ett år sedan... tydligen tycker Frasse att det är något att hålla fast vid   Ikväll började vi med gripande av apport med hjälp av klicker, slutade när han faktiskt gapade och greppade lite försiktigt. Apportering är väl det jag fruktar mest att lära Frasse faktiskt, han har aldrig haft något större föremålsintresse, så jag blev väldigt glatt överraskad när det gick så bra ikväll. Vad kan man säga, klicker är suveränt!!!   


Mojje testar agility (har snott bilden från Anja)

Foto: Anja Giermann


Av Elisabeth - 10 januari 2010 12:08

Det blåser som bara den idag, känns som den mesta snön blåst iväg och den som är kvar ligger packad i hårda drivor eller yr runt i luften.... Men solen skiner och det är inte särskilt kallt, har faktiskt inte kollat temperaturen idag... Tog några mobilbilder idag på förmiddagen, vill inte ta ut min Nikon i snöröken.... Det tränger ju in snö precis överallt när det blåser så här....


  Här kommer man inte fram med bilen idag...


Vägytan är en aning högre än vanligt ;)


 

Agilityhindren i trädgården....

Av Elisabeth - 10 januari 2010 10:40


För snart en vecka sedan lämnade jag Love hos hans förra matte som fortfarande äger honom. Jag ville se lite hur det påverkade vardagen med dom andra två hundarna när inte Love var i närheten. För er som inte vet så har Love en hel hoper fixa idéer och låsningar som kan vara ganska jobbiga och som bygger stress hos både andra hundar och oss tvåbeningar... Man sliter sitt hår emellanåt kan man säga    Samtidigt tycker jag ju väldigt mycket om honom, han kan komma och lägga huvudet i knät och bara be om att kela o gosa  Men nu vill man ju att det ska fungera bra med Frasse o Mojje både i arbete och vardag och då måste jag inse att det fungerar så väldigt mycket bättre när Love inte är med... Hur hemsk och elak jag än känner mig  


 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards