Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Elisabeth - 20 januari 2010 08:15

Nu snöar det igen, små små hårda snökorn som sticker som nålar i ögonen när man går i motvind, isch!! Det har verkligen inte blivit någon vidare vallningsträning sen sist jag skrev. Nu har jag bara drygt en månad på mig som jag kan träna med hela flocken, sen börjar en del gå på mammaledighet    Det är bara tre äldre tackor som inte ska lamma, så lite kommer vi ju kunna träna ändå... I slutet på februari ska jag klippa dom som är dräktiga så då är det slut på utomhusvistelserna på ett tag....


Sist vi var på Mojjes kurs fick vi i läxa att lära in ett trix till sista gången som är nu på lördag. Ett alternativ var att hunden skulle hoppa upp på ryggen när man står på alla fyra. Så jag valde det men med målet att Mojje till slut ska kunna hoppa upp på min rygg när jag står upp!! Än så länge har vi kommit så långt att jag kan stå på huk lr på knä och böja mig fram så hela Mojje lättar från golvet, jag får hålla/stödja honom under låret under tiden... Men det är en häftig träning, himmel vad snabbt han fattar   Och inte blir han rädd heller när han tappar markkontakten... han har bara godis i huvudet tror jag   


Frasse har lite semester, han får lite träning i vardagen; sitta kvar, ligga kvar, fotingångar.... gå fot ett par steg.... Lite sånt.


Ikväll är det träning i Mörbylånga igen, då ska jag ta med bägge hundarna. Skönt att man kan träna lite på södra delen av ön...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards