Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Elisabeth - 15 januari 2010 13:18

Jag har fått rapporter om Love som verkar trivas bra med att ha flyttat hem igen! Härligt att det fungerar så bra!!


Igår var det dags för Mojjes ad/hd-röntgen. Det första som hände när vi steg in i entrén/väntrummet var att en hund kom på lösen, ända fram till Mojje Men faktiskt så tyckte Mojje att det var helt okey. Det var en gul labbetik, skulle tippa att hon var lite äldre. Så jyckarna hälsade o luktade i godan ro, naturligtvis kom matten efter sin hund med en gång, tydligen hade kopplet bara gått sönder utan vidare. Sedan fick vi sitta o vänta ett tag, inte Mojjes favoritsysselsättning... Det gick förbi både hundar, människor o katter (i bur) och min lilla hund uppförde sig bra. Han sniffade efter katterna, skulle pussa på människorna och hälsade utan gruff på hundarna, skööönt!! Även om jag kan bli lite irriterad på folk som låter sina hundar komma ända fram till andra, främmande hundar. Det tycker jag faktiskt inte att man ska göra utan att först fråga om det är okey... Till slut var det iaf dags för Mojje att få sin sovarspruta och det gick hur bra som helst, verkade inte som han kände den. Han hade fullt upp med att försöka vända sig så han kunde pussa på djursjukvårdaren  När han hade somnat ordentligt var det dags för själva röntgen och såvitt veterinären där kunde se så såg det bra ut!! Jag betalade in till SKK så fort jag kom hem så förhoppningsvis kommer resultaten om någon vecka!!


I onsdags åkte jag till till träningen i Mörbylånga med Frasse. Först när han såg hundarna på planen så blev han lite stelbent o spänd och när Annelie kom fram med sin Oska en bit bort så blev det lite morrande från Frasses sida. Men sen höll vi oss lite vid kanten av planen och tränade mest kontaktövningar, "titta på mig så får du godis". Lite bebis-följaövningar... Efter en stund verkade han tycka att det var helt okey med alla hundar, det var mer intressant att lukta på marken där dom hade gått än att faktiskt titta så mycket på själva hundarna.... Däremot tyckte han om mattarna som var där (tror inte att det var någon enda husse?), när dom pratade och berömde sina hundar så satte sig Frasse på rumpan o viftade på svansen och verkade tycka att det var ganska trevligt     Efter nån timme tackade vi för oss och åkte hem, jag tyckte det kändes riktigt bra. Nästa gång  ska vi följa Annelis uppmaning och gå lite längre in bland hundarna. En sak som är lite knölig är att det bara är godis som funkar som belöning på Frasse, man kanske skulle göra en kraftansträngning och försöka få upp lite med kampintresse i honom.... Det kanske kan gå om man jobbar hårt....


Några små vallningspass har det blivit. Kommer det inte mer snö så ska vi väl kunna träna en del nu framöver hoppas jag. Vill gärna känna att vi är på banan igen innan Mickis kommer ner o håller kurs för sina valpköpare. Usch, det har verkligen varit skralt med ordentlig träning under hösten/vintern.... September/oktober = sjukskriven avbytare (vi jobbade häcken av oss typ), november/december = salmonella, december/januari = snö,kyla,drivor, halt... Hoppas det vänder nu   




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards