Kennel Keep It Up

Alla inlägg under februari 2016

Av Elisabeth - 27 februari 2016 10:02

...ju bästa bilden på gänget igår! När de nu poserade så fint måste det ju förevigas ;) Nu väntar en solig lördag med massa hemmaplock, träning och annat pyssel! Trevlig helg alla!! 

 

Av Elisabeth - 26 februari 2016 18:50

Helt fantastiskt väder har det varit idag, när solen strålar från klarblå himmel vad gör det då om det är lite kyligt? Och när man har ett jobb där man kan planera inne och utejobb nästan som man vill så är det ju perfekt :) I em sa jag trevlig helg till kossorna och gick hem. Hemma runt halv fyra, åt lite, tog en härlig promenad med kameran som bihang.


Långa ben vs korta ben ;)

 


Wille hittade en liten smidig pinne :)

 


Zting hittade en som iofs var kort men typ lika osmidig ;)

 


Full fart :D

 


Zting

     


Mellie

     


Finaste Wille med solen i ögonen ;)

 


Inte en hund på den här bilden :)

 


Full fart igen :)

 


Pep <3

 


Sötaste Zting! Vadå inte manlig? ;)

     


Tjohooo!

 


Efter en kopp kaffe så hann jag även med varsitt vallningspass med Pep o Mellie innan mörkret. Det går verkligen mot ljusare tider nu :D Pep fick öva på att TÄNKA - inte bara låta benen jobba ;) Mellie jobbade på vänsterflanker och på att dela. Hyfsat nöjd efteråt (Y) Det var inte riktigt så mörkt som det ser ut, men mobilen är inte direkt optimal att fota med :)

   


Och nu är det kväll och fredagsmys :)

Av Elisabeth - 20 februari 2016 17:52

Tänkte jag skulle försöka formulera lite planer och mål för 2016 i text. Om inte annat för att se hur mycket jag kommer avvika från mina planer ;)


  

Wille får det ju då deprimerande lugnt o skönt. Försöka fortsätta att rehaba och hålla honom i form så gott det går. Aktivera honom utan att det leder till stelhet o hälta. Japp, deprimerande är bara förnamnet! Nåja, han är ju iaf i övrigt pigg o glad. Och mysigare hund får man ju leta efter :)

    


Pep ska ju tävla! Frågan är om vi bara ska hålla oss till får i år eller hur det blir. I vilket fall så blir det störst fokus på det. Hade ju gärna fegat lite och mjukstartat med någon Ik1:a men har man varit med i en SM-final (även om det är på nöt) så känns det inte riktigt juste, så vi kör IK2 så det ryker. Hepp hepp! Han har ju sina tre SM(får)-poäng men jag tänker inte sätta som mål att vi ska ta oss till Kvarts SM, utan målet är att göra rundor som känns bra för oss. Jobba med tempo och attityd, och för min del att lita lite mer på honom i vissa lägen.

 

  

Mellie däremot kommer nog att få starta IK1 några gånger i år, men planen är att hon ska debutera IK2. Sen får vi se hur det går, hon borde nog kunna klara det tror jag. Det är nog i första hand längden i hämten hon behöver få känna på några gånger till innan vi tar steget dit. Även för hennes del blir det fokus på får i år, möjligen att det blir någon start på nån nöttävling i närheten.

   

Och eftersom jag nu har en tik och jag tycker att hon är riktigt bra (även om hon inte alltid gör som jag tänkt ;)) så finns ju tankarna på att ev ta valpar efter henne någon gång. Men det är ett väldigt stort eventuellt, det känns lite skrämmande att ta en valpkull :o

 

  

Och så är det ju lilla Zting också, som inte är så liten längre. Drygt fem månader nu. Vid fyra och en halv var han i fatt Mellie på 12 kg, nu är han både högre och tyngre :) Pigg, glad, trevlig, lättsam och även om han känns envis emellanåt så är han inte den värsta valpen jag haft vad gäller det ;) Inte heller har han tuggat sönder alltför mycket, det är jag tacksam för!! Tänd är han och har fått gå ett par gånger i fållan, bara några korta stunder. Och balansen finns där, tillsammans med en hel del attityd :) Men när han är färdig att börja träna ordentligt kommer den lilla hagen att vara färdigstängslad och klar. Typ femton meter från huset - perfekt :D


Däremot borde jag väl ta mig i kragen och träna vardagslydnad med den lilla hunden. Tänk att det är så svårt att hitta den motivationen?

 

  

Förutom tävlingsplanerna för Pep o Mellie så blir det väl en del nötjobb i sommar utomhus. Så även om de inte tävlar så mycket nöt i år så blir det förhoppningsvis en hel del nötvallning :)

 


Mellie · Pep · Planer · Wille · Zting

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards