Kennel Keep It Up

Alla inlägg under april 2012

Av Elisabeth - 22 april 2012 17:41

Idag hjälpte vi till att valla in tackor till tävlingen i Eriksöre nästa helg. Hade alla tre hundarna med. Förstås ;) Tackorna verkar bli riktigt bra tävlingsdjur :) Eftersom det är Ik2-tävlingar är det inte aktuellt för oss ännu :) Men träningen gjorde att jag fick en lite klarare bild över hur jag vill tävla mina hundar just nu.


Wille gick ju som en lite prins, självklart inte perfekt ;) Men klart godkänt!! :) Där kör jag på med IK1-or och samlar rutin. Och förhoppningsvis dyker det upp något VP i närheten såsmåningom.


Med Mojje kändes det som att köra ett dynamitpaket, med tummen i ögat hela vägen så går det men jag jag strök honom från Breviksnäs om två veckor. Sen får jag se hur han känns....


Frasse var inget kul alls idag, betedde sig som en otrevlig unghund :( Urtråkigt, såna fasoner trodde jag han lagt långt bakom sig. Men samtidigt har han alltid haft svårt att koppla av när det är nya platser, får, många hundar och människor.... Inte aktuellt med några tävlingar nu :( Men det kan ju ändra sig....


På nötsidan väntar jag fortfarande på betessläpp, svårt att planera så mycket på tävlingssidan innan dess.


Filmade Wile hos kalvarna igen. Love that dog! :)


Box 1, kalvarna vet var dom ska hålla sig när hunden kommer ;)


 

Box 2, modell lite större kalvar. Testar hunden lite. Men Wille är mr cool, säger ifrån och håller sin position precis som han ska :)

Av Elisabeth - 19 april 2012 21:35

Dags att skriva några rader igen, inte för att det hänt så mycket nytt. Tränar lite o jobbar som vanligt :) Wille är  anmäld till två IK1:or  5-6 maj. Betalade nyss avgiften och tävlingsnerverna gjorde sig genast påminda ;) Det är många anmälda så det är väl bara att vänta o se om och vilken dag man kommer med.... Skoj ska det bli iaf :)


Tacka nr sex har fortfarande inte lammat, börjar undra om hon bara är fet :O Men dom nio lammungarna växer så det knakar och är pigga o glada o lite allmänt galna ;)


Häromdagen fick kameran följa med på promenaden, det var ett tag sedan. Hundarna har kul nu när det står en massa vatten överallt :D Själv längtar jag fortfarande bara efter betessläpp, då behövs en massa värme nu så det börjar växa!!!


                   

Av Elisabeth - 10 april 2012 16:26

Hittade lite lammbilder i mobilen, dom har växt en hel del sen dess så det är dags att ta med sig kameran ut nån dag. Känns som dom växer helt galet fort :)


              

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards