Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Elisabeth - 21 januari 2010 11:32

Jaha, dom lite halvtrista nyheterna är att Mojje har C på höfterna.  Alltså lindrig dysplasi om jag läst på rätt Jag har inte fått papper på det ännu bara sett det på SKK:s Hunddata. Armbågarna var däremot ua    I praktiken tror jag det spelar mindre roll, han har aldrig haltat eller visat sig besvärad av något i höfterna - tvärtom är han otroligt vig och kan ligga med benen rakt båkåtsträckta på golvet osv....


Tillägg: Nu har jag fått brevet och kan läsa att Mojje har C på vänster höft och A på höger höft. Försöker få tag på nån på SKK för att höra om det är idé att röntga igen om några månader....


Igår var jag på träningen i Mörbylånga med Frasse igen. Lilla hunden går ju som vanligt gärna i sin lilla bubbla o luktar på det mesta... Men när jag kommer igenom bubblan så kan han visa små glimtar av ivrig uppmärksamhet. Hemmagjort levergodis är ju faktiskt ganska gott Försökte lite med leksak men Frasse förstår inte meningen med det, han tycker det är löjligt, fjantigt och allmänt blaha iaf om någon annan tittar på.... Men vi fick väl till lite linförighet, sättande vid sidan vid halt, lite sitta och ligga kvar. Han brydde sig inte så väldigt mycket om hundarna mer än om dom kom för nära då kom morret fram men det gick ganska lätt att bryta faktiskt, han gjorde inga fula utfall eller så. Däremot blev han allldeles otroligt förtjust i Annelie när hon kom fram o pratade, han studsade jämfota högt upp i luften och nästan slog knut på sig själv   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards