Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Elisabeth - 1 januari 2010 09:49

På det personliga planet finns det en del frågetecken inför det nya året. Min sambo och jag avslutade vårt förhållande redan i slutet av augusti som en del redan vet och en del får reda på nu :) Jag fick frågan om jag ändå ville jobba kvar på gården och så blev det. Men då det inte växer bostäder på träd härnere på södra Öland (växer knappt några träd heller ;)) så bor vi fortfarande ihop - ganska märklig situation kan man väl säga... Under hösten var det så extremt mycket att göra att det bara rullade på, först var avbytaren sjukskriven i två månader och sedan drog salmonellacirkusen igång. Men nu börjar det kännas lite väl konstigt så ordnar det sig inte med bostad snart så blir det till att kasta sig ut på arbetsmarknaden.....


Frasse

Med Frasse hade jag egentligen bara ett mål inför 2009 och det var att han skulle bli Godkänd vallhund. Det blev han i maj här på Öland.


Målet för 2010 är

-att komma runt IK1-banor med hyfsade poäng (bonusmål: ett förstapris)

-att bli godkänd på nöt (bonusmål: att gå runt en NN1)

-att börja träna lydnadsmomenten till klass 1 och vara med i några träningstävlingar fram på höstkanten.


För att klara av att bli godkänd på nöt så måste han tända till bättre på nöten, men det kändes bättre i slutet på säsongen så hoppet lever ;)


Mojje

Med Mojje hade jag förstås inga mål inför förra året eftersom det inte alls var planerat att han skulle flytta hit :) Men vilken tur att han gjorde det!!


Mål för 2010 är att:

-bli godkänd vallhund

-gå runt IK1-banor med hyfsade poäng (bonusmål: ett förstapris)

-börja träna på nöt (bonusmål: bli godkänd på nöt)

-börja träna lite agility (under förutsättning att höfterna är bra förstås, men inget tyder på att det skulle vara några problem) och delta i några träningstävlingar.


Frasse och Mojje kommer båda två att få betydligt mer miljöträning, det märks att det verkligen behövs! Så det blir till att åka iväg på diverse träningar, gå på stan mm. Dom ska lära sig att skita i andra hundar!


Love är pensionär och om rätt person dyker upp kommer han att flytta. Han skulle må bäst som ensamhund hos någon med gott om tid att gå långa promenader, eventuellt träna lite lydnad eller ännu bättre lägga lite spår åt honom. Han älska verkligen att spåra :)) Men om rätt person inte dyker upp så får han bo kvar hos mig o skrota runt!!


Ha ett bra år alla!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Glömde ju ett mål!! Mitt stora mål är att lära mig använda visselsignaler!!!! Och det ska vara klart innan sommaren!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards