Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Ingen vallning men väl lite annan träning...

Av Elisabeth - 10 januari 2010 19:55

I det här vädret får fåren hålla sig inne. Det är för mycket snö på vägen till hagen. Funderade på att bara låta Frasse ta ut dom på bygatan en liten sväng men det är ganska halt så jag vill inte riskera att någon tacka skadar sig!! Så vallningen ligger lite nere för tillfället...   Slutar det blåsa så man kan få undan drivorna så ska vi nog kunna komma ut i hagen och träna lite fram i veckan hoppas jag....


Det har väl inte blivit så himla mycket annan träning heller fram till nu, men nu börjar det klia i fingrarna    Mojje går ju fortsättningskursen för Anja, där har vi bl a provat på agility och sök. Bägge dessa grenar tyckte Mojje var jättekul, och därmed blev ju jag taggad förstås.... Agility har jag ju tänkt att vi ska gå kurs i framåt våren lr så. Men sök verkade ju oxå passa Mojje väldigt bra så det vore väldigt skoj om man kunde komma lite vidare med det... Han var väldigt fokuserad, gick ut bra och det var inga tveksamheter att leta upp främmande (nåja, relativt främmande) människor och kampa med dom, det var riktigt roligt att se honom!!! Jag själv har aldrig ens testat det innan så det blir mycket nytt att lära sig    Skickade bums efter en bok som ska vara väldigt bra....   


Frasse har jag börjat lite smått med lydnadsträningen... väldigt smått.... Ingångsträning - han sätter sig ganska fint vid sidan, men med en del hjälp ännu. Ett problem är att han gärna lyfter högertassen, det var något vi tränade på klickerkursen (då satt han inte vid sidan förstås) för ett år sedan... tydligen tycker Frasse att det är något att hålla fast vid   Ikväll började vi med gripande av apport med hjälp av klicker, slutade när han faktiskt gapade och greppade lite försiktigt. Apportering är väl det jag fruktar mest att lära Frasse faktiskt, han har aldrig haft något större föremålsintresse, så jag blev väldigt glatt överraskad när det gick så bra ikväll. Vad kan man säga, klicker är suveränt!!!   


Mojje testar agility (har snott bilden från Anja)

Foto: Anja Giermann


 
 
Camilla

Camilla

11 januari 2010 10:42

Du är så duktig Elisabeth! Bra att du börjat med lite lydnad, då kommer du snart upptäcka hur jäkla roligt det är! Jag träffar dig gärna nån dag och hjälper dig att komma igång, kan visa dig alla momenten och hur jag tränat in dem och vilka fällor som kan vara bra att undvika.
Linda och jag tränar ju ihop varje tisdag kl 12 och då är du välkommen att haka på!! OM du inte kan då så hittar vi säkert en annan tid... Jag kan inte åka till mbla på onsdag för då ska mamma och Cocoz komma på privatträning ;)

http://camillabloggar.bloggagratis.se

 
Anja & flock

Anja & flock

11 januari 2010 13:41

Ja, visst är klickern suverän??!!
Det var så roligt att se Mojje sist! Såå koncentrerad;) Har själv massor av tid att träna just nu ...och gör nästan INGET??? hur e man funtad?

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards