Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Skördefest o fårvård

Av Elisabeth - 27 september 2009 11:20

Himmel vad dagarna trillar iväg. I helgen är det Skördefest på Öland!! I fredags var det Konstnatt Glad I år var vi nere i Mörbylånga o tittade lite. Vi kom precis lagom att se det lilla karnevalståget. Sedan gick vi en sväng i parken o tittade på allt som fanns där, bl a ett helt gäng med gamla tennkulemotorer som gick för fullt. Ett galleri var vi förstås inne i åxå.... finns ju hur mycke som helst att titta på den här kvällen.


Igår var vi uppe i Gärdslösa o hälsade på mamma, hon bjöd på kroppkakor inne i Jämjögården. Så goooooda!!!!!!! Tack snälla mamma!!! Det är Gärdslösa Hembygdsförening som står bakom hela kalaset - så himla duktiga!! Det var massor av folk där - nästa år lär det bli ännu mer då Gärdslösa är " Årets Ölandssocken"!!! Ja, jag vet att jag inte bor där men Jämjö var mitt andra hem när jag växte upp så det har en speciell plats i hjärtat!!! På hemvägen var vi ju förstås tvungna o stanna till på några ställen o titta trots att vi skulle hem o mjölka.... Är det skördefest så är det..... Sen fick vi punktering, det var ju mindre kul förstås men det hände utanför en bekantings gård så vi lånade deras pickup, åkte hem o fixade lagårn sen åkte vi tillbaka o bytte däck... Nåja sambon bytte däck Flört


Fåren

Det har varit lite fårpyssel senaste dagarna. Avmaskning och klövvård. Ja, jag hann inte med alla klövarna men hoppas hinna resten nu i eftermiddag. Avmaskningen gick hur smidigt som helst Glad Frasse är duktig på att få in dom i fållan, sen var det bara att ta en i taget in i lilla rännan, göra det man skulle o så skjuts ut i andra änden där det oxå var en fålla.... Jag trodde tackorna skulle protestera mer när man hällde i dom maskmedlet men dom var ganska så medgörliga faktisk. Imorgon ska dom byta bete o sen är det snart dags för klippning..... Det är riktigt roligt att pyssla med fåren Skrattande


Frasse får jobba mest varje dag med kossorna när dom ska ut o in vid mjölkdags - alltså ut på förmiddagen o in på eftermiddagen. På nätterna står dom inne. Snart börjar det dra ihop sig till allmän installning o då kommer han att få hjälpa till när alla kvigor/ungdjur ska hem! Dessutom tränar vi ju lite i fårhagen men det har inte blivit så himla mycket Rynkar på näsan


Mojje har fått träna lite på fåren men inte heller han har fått träna så mycket som jag hade önskat. Vill ha fler timmar på dygnet!!! Var beställer man det ? Flört För ett litet tag sedan hade jag ut agilitytunneln som jag köpte på Rusta och så tvingade jag med sambon ut i trädgården. Måste ju ha lite hjälp när man ska få igenom jycken i början... Efter några försök så fattade han (Mojje alltså - inte sambon;)) galoppen o sprang glatt igenom - man fick ju både kampa o äta hemmagjort levergodis i andra änden...Tungan ute


Love fick åxå träna lite agility men det går ju som det går.... Han ju som han är om man säger så Flört Typ tokigt tokig.....


Bilder från veckan:


    Frasse driver fåren


  

Fina Frasse


Love på g

  

  

Mojje fladdrar med sin tunga Skrattande



 
 
Camilla

Camilla

28 september 2009 13:00

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år... Stort grattis på födelsedagen!

Vilken tur att det löste sig så bra när ni fick punktering...
Vi missade hela skördefesten, drog till Sthlm istället, lite korkat för när det väl händer grejjer hemma bör man väl vara hemma;o). Vi hade det iallafall toppen där uppe!

Massor med kramar!

http://camillabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards