Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Elisabeth - 4 september 2009 19:20


För en månad sen var det såhär ljust o fint när jag gick ut till kossorna på morgonen vid halv fem. Nu är det totalt kolmörkt.... Hösten är här.... Bilden är tagen med mobiltelefon = inte så bra kvallité.....

Av Elisabeth - 4 september 2009 17:23

Japp, igår var det avslutning på Frasses agilitykurs. Tror Frasses åsikt om agility sammanfattas bäst såhär: Gäääääääässsp!!!!!! Sån e han :P Ja, vad gör väl det? Han är tänkt att vara vallhund i första hand o sällskapshund i andra, eller vice versa... Och dom uppdragen sköter han med bravur!!!! Världens bästa Frasse tycker iaf matte :) Och ett fint diplom fick han åxå!!


Men matte har iaf blivit lite biten så Mojje kommer åxå att få prova på lite agility framöver. Tror han kommer tycka att det är lite (mycket) roligare än Frasse, framför allt därför att han är lättare att motivera. Man kan kampa o leka på ett annat sätt... Sånt tycker Frasse är mest larvigt ;) "Ha, man har väl integritet", verkar han tänka... ;)


Dom andra i kursen var grymt duktiga måste jag säga, jag är superimponerad av allihop. Tre av hundarna var första gången jag såg igår eftersom small/medium hundarna gått en egen kurs. Dom var ju alltså nya även för Frasse, åtminstone två av dom var hanar. Och gissa vad? Frasse skötte sig superexemplariskt mot dom!!! Jag blir så glad.


Nu ska jag fixa lite kvällsmat... våfflor blir det ikväll.... med sylt o vispgrädde....



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards