Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Elisabeth - 30 september 2009 18:56

Igår blev jag klar med fårens klövar, gick väl bra utom när jag sprättade upp ett finger med sekatören så blodet forsade Rynkar på näsan Därav dagens rubrik; jag = klant Flört Kan säga att jag lämnade blodspår efter mig hela vägen från fårhagen in i huset... När jag hade tejpat ihop (det djuuuupa) jacket o dragit en handske på, var det bara att göra klart dom sista två tackorna åxå. Sen flyttade Frasse o jag damerna till deras nya bete. Det gick riktigt lugnt hela vägen fast jag får påminna Frasse väääldigt ofta om det här med avstånd och att gå sakta. Har bestämt mig för att sätta lina på honom och börja träna in "gå sakta mot fåren" med kommandot time now, det ligger bättre i munnen än både sakta och lugnt.


Idag skulle jag egentligen åkt till Ankie o tränat lite men hann inte, det var så himla mycket extra med kossorna idag.... En kalvförlamning (hon är nu på benen igen), en nykalvad kviga mm mm....... Men hoppas hinna åka på sösvks:s träning på söndag. Vi får se vad tiden o orken säger.... Ska ju klippa fåren oxå. För att inte tala om alla nötter som man ska börja klippa nu......


Var förbi den tomma fårhagen med hundarna idag:


  

Dom tre svarta prickarna är hundarna som letar efter fåren. Även Frasse som tydligen har minne som en guldfisk Flört



  


   

Så här fint ställde fåren upp sig på sitt nya gröna bete... Fina tjejer.....


Lite andra bilder från dagen:


  

Mojje gillar att hoppa över diken... Tokstollen.... Oskyldig



   

Kossor på bete, en härlig syn.




  

Love.... snart tio år



  

Lite vindblåsta agilityhinder i trädgården.....



  

Frasse ligger på trappen o spanar.



   

Fina fina Mojje




 

Frasse fjäskar för Oskar

  


  

Drar man bara in magen så går det Flört


  

Vackra Oskar


Av Elisabeth - 30 september 2009 16:10

Det är sista september och Ingrid Bergman blommar för fullt Glad Vackra fina rosor!!!


      

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards