Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Elisabeth - 22 december 2013 18:36

Njuter i fulla drag av gröna december, räknar med snökanoner i januari o februari (som vanligt) så det gäller att passa på :) Idag, två dagar innan julafton blev det lite träning på barmark och t o m lite solsken. Idag backade jag lite i träningen och gjorde det mesta lätt för hundarna. 


Wille fick som vanligt hämta gänget och sortera ut några tackor till 25:an, en singling av en dräktig blev det åxå. Hon tyckte absolut att hon skulle vara med i 25:an, jag höll inte med ;) Sen blev det ett par hämt med fokus på att gå riktigt lugnt i framdrivningen. 


 

Andra passet när alla tackorna var ute så tränade vi lite look back och att hålla isär flockarna...

 


Pep tränade mest drivning/balans först i 25:an och sedan utanför... Han har riktigt fin attityd nu - kul! Även på lite avstånd sköter han sig :) Testade lite fösning och fåren drog iväg lite grann (inte jättelångt men kanske 30m från mig) då gick han efter men när jag pyschade honom så gick han runt och balanserade igen. Dutti vovve!

 


Jaha, och JAG då?! Sorry, inte idag....


Väl hemma skulle jag fota henne bakifrån för att få med svansen som blivit som en plym! Hon tyckte jag var ganska jobbig - kolla in blicken ;)

 


Innan dagens träningspass i hagen var det viltträning på promenaden. När vi gick bortåt såg jag två rådjur som skuttade iväg där vi skulle gå på tillbakavägen. Och det var såklart nosarna i backen när vi kom dit men alla lyssnade och gick vidare. Ja, hade inte Wille gjort det hade jag blivit minst sagt förvånad ;) Skönt, tänkte jag och gick glatt vidare.... några hundra meter hemifrån poppar det då upp en hare mitt framför valpen och unghunden! Hm, Pep var jätteduktig och bröt med en gång! Valpen däremot tyckte det var superspännande och drog en bit, när hon kom över en stenmur såg hon inte haren längre och då kom hon tillbaka... Men sen kom hon på att, hm,, ska nog kolla en gång till och satte av.... Jag tjoade och ropade och sprang från henne med dom andra två i släptåg och då kom hon som ingenting hänt. Sen gick vi hem :) Puh!!


Bild från gårdagens promenad.


Efter en sväng till Färjestaden så är det dags för lite mat o sen lite julpyssel :)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards