Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Elisabeth - 10 december 2013 18:28

I söndags snodde Wille och jag dom fem tackorna från baggen och promenerade ut till Vannborga med dom, baggen gillade inte alls tilltaget och ville följa med ;) Nu är det bara att hoppas att han gjort sitt jobb väl och det kommer några lamm i mars.... När vi kom tillbaka så flyttade vi (Wille & jag) in dom tre kvarvarande bagglammen till den något äldre texelpojken. Lite nervös var jag allt för hur det skulle gå, men dom var så snälla mot varandra så! Finullskillarna är lite små ännu så dom får helt enkelt äta upp sig nu under vintern ;) Det fjärde bagglammet drog vinstlotten och flyttade till eget harem för ett tag sedan :)


   


Igår var ledig dag efter helgen och vi var några som tränade. Jättetrevligt! Men för egen del borde jag låtit bli... trött, irriterad och ont foten (dumma hälsporre!!) är inga bra förutsättningar för givande träning. Stackars Wille o Pep önskade nog (med all rätt) surtanten all världens väg :( 


Idag var Mellie med lite mer på jobbet än hon varit innan. Kalvarna var lite jobbigt högljudda men mjölken var ju god så det gjorde inte så mycket ;) I övrigt börjar valpen så smått bli stor, och lilla tiken uppvisar tydliga envisa drag ;) samtidigt som hon är mer medveten om mig och gärna kommer och pockar på lite uppmärksamhet nu o då.



Hjälpt till o byta silfilter vid robotarna ;)


Idag fyller fina Mojje fem år, det firade han med tårta hemma hos husse Peter :) Det känns så skönt att veta att han har det så himla bra!! :)


Ett collage från 1-årsdagen för fyra år sedan:

 





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards