Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Elisabeth - 13 december 2013 20:22

Idag var det fredag den 13e och lucia. Har inte märkt så värst mycket av vare sig det ena eller det andra :) Efter att ha seminerat några kossor, klippt i några ersättningsmärken och i en halv evighet letat efter en kossa jag skulle kolla juvret på (hon stod såklart vi foderbordet där jag kollat flera gånger och behövde ingen veterinär) så blev det en promenad på alvaret i strålande solsken - ingen vinter här inte :D I sånt vackert väder åkte kameran med såklart:


Full fart!!

   

 

"Passa dig gosse, det är MIN pinne! ;)

 

 

Coola tjejen :)

 

 

Hm, talande uttryck ;)

   

 

Äntligen land i sikte!! ;)

 

 

Fortfarande mest valppäls, men den riktiga pälsen smyger sig på :)

       

 

Wille kan gå på vatten, men det visste jag ju redan ;)

 

Sen blev det en snabbsväng till fåren! Wille tränade "inför-delning-flanker", alltså låtsades att vi skulle dela och krävde att han skulle flanka ordentligt! Han fick naturligvis dela några gånger åxå och då passade vi på att träna några look back oxå, det har han köpt helt och fullt men han vänder sig fortfarande åt fel håll ibland.... Inga bilder på Willes träning.


Pep fick gå en stund i rundfållan igen (tio grindar) först i koppel sen lös. Flärpen (hoprullad sopsäck o silvertejp ;)) funkar fint att prassla lite med om han tänker för fort eller inåt. Han fick balansera och gå några steg framåt när han skötte sig. Kändes helt ok :) 

       


Mellie tyckte verkligen att hon borde få träffa fåren!


Släpp in mig dårå!!!!

 


Att kopplet skulle vara på ingick nog inte i damens planer, men sånt är livet ;) 

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards