Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Elisabeth - 28 februari 2010 18:38

Idag stoppade jag in hundarna i bilen och tog dom med mig när jag åkte upp till Färjestaden, väl där blev det en promenad på ca en timme. I dag hade ingen varning gått ut till Färjestadsborna ;) så det var gott om både folk och hundar på gatorna = bra miljöträning!!! Hade levergodis i fickan och klicker i handen.... Lite klurigt när man har två hundar man ska klicka, gick väl sådär... Men jag klickade när dom fick syn på nån hund eller annat spännande samtidig, då gick det bra. Annars fick jag mer använda rösten... Men det gick riktigt bra, dom fick syn på diverse småhundar på håll till o börja med. Små svarta hundar står tydligen på bra-listan för svansarna gick hejdlöst på bägge killarna :) Större hundar fick en mer avvaktande approach ;) Söta tanter med rullatorer var lite märkliga men helt okej, liksom stoora väskor och stavgångare ;) På riktigt nära håll mötte vi egentligen bara en hund, en liten mops, det var på en smal liten gata... Det blev lite morr o tandagnissel från Frasse sida... Men jag parkerade dom på rumpan och pratade glatt och mutade dom med lever... Alltså, eftersom det inte funkar att klicka två hundar samtidig så stoppade jag typ godis i munnen på dom när dom tittade på mopsen...Så då blev jag trots allt mer intressant än lilla jycken :P Jag hade mest fokus på Frasse men Mojje var förstås åxå intresserad av hunden men han verkade faktiskt inte ha något ont i sinnet utan ville mest bara fram o kolla vad det var för nåt... Det var en NYTTIG promenad för hundarna och särskilt Frasse verkade riktigt trött i skallen när vi kom tillbaka till bilen :))


Sen åkte jag vidare till Arontorp där jag hade en date med mamma o hennes Lasse. I Arontorp åt vi kroppkakor, här har dom dom godaste köpta kroppkakor jag ätit, såååå underbart goooda!!! Köpte med en låda kalla hem med, så imorgon blir det stekta kroppkakor till lunch :) Och nu ikväll blev det en bit smörgåstårta till kvällsmat som exet/sambon bjöd på. Rena frossardagen ju :P Nu ska jag slappa i soffan o ladda inför en fullspäckad vecka!!


Satt o lekte lite, hahaa... blev ju inte så himla bra faktiskt. Men det är kul att sitta o pilla med bilder :))

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards