Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Elisabeth - 13 februari 2010 06:24

Sitter o kollar SMHI:s sida, vädret ser ut att bli lite bättre i helgen än vad som sagts tidigare :) Det känns ju bra eftersom det blir hundkurs tre dagar i rad nu. Först två dagar med vallning och sedan en dag lydnad. Vallningen är det Mojjes uppfödare Mickis som håller i och lydnaden är för Fanny Gott som även hon har en emenem-hund. Idag ska vi vara i ridhus, känns riktigt lyxigt!!


Jag ska vara ledig TRE dagar i rad, DET är lyx i storformat ;) Men imorse gick jag ut en sväng i alla fall. Kl fem ringde nämligen Hans telefon, det var avbytaren som satt fast i en snödriva. Först hade hon haft problem att bara komma hemifrån så hon var lite sen redan innan, jäkla snö. Ja faktiskt börjar t o m jag tröttna på den..... Hur som helst så gick jag ut o plockade ihop maskinerna och skrapade runt så mjölkningen skulle komma igång så fort som möjligt. Eftersom det är tankbil idag så blir det lite stressigt när man inte kommer igång som man ska.... Hans hade ju lastmaskinen så vägen blev framkomlig ganska snabbbt :) Lite konstigt att inte plogbilen varit här, den brukar vara väldigt tidig i vanliga fall. Men det har väl varit vansinnigt mycket att göra igår och inatt kan jag tro. Det är drivor på bygatan som är en o en halv meter höga och stenhårt packade av blåsten.... dom kör man inte igenom..... Men hundarna tycker det är urkul att rusa upp o ner och busar järnet :))


Fåren har ju inte kunnat tas ut på ett tag nu så vallat ute har jag inte gjort sedan Anja o Camilla var här. Men Frasse har fått fortsatt träning i kalvstallet. Igår var det en kalv som tyckte det började bli lite tråkigt att den där svartvita stod ivägen och bestämde så hon gjorde många försök att komma förbi. Men Frasse parerade snyggt och till sist ställde hon sig lugnt och väntade. En sak som är bra med träningen hos kalvarna är att Frasse lär sig att klövarna kan flyga hej vilt emellanåt... Jag tror inte han har fattat det riktigt innan, när han jobbat med kossorna och dom äldre kvigorna så har dom varit lugna. En bra effekt av att hunden är lugn ;) Kalvarna kan ju sparka bara för att det är kul att studsa runt....


Mojje har fått vara med till fåren några gånger när jag fodrat dom, numera är dom väldigt på när maten kommer.... Ensilage kryddat med pellets är mumma =) Han har åxå fått vara med inne hos kalvarna nån gång men han känns inte riktigt färdig för att träna där så han får bara gå in lite snabbt, kanske runda kalvarna när jag går med. Det är bara så han får lite känsla för djuren....


Men nu är det får som gäller!! Två dagar i rad!!! :)))


Såhär ser det INTE ut idag, men man kan ju drömma :)

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards