Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Ett dygn med valp

Av Elisabeth - 30 januari 2011 19:36

Jaha, då har man varit med valp i ett dygn nu då ungefär ;) Bilresan hem borträknad :) Tack för trevligt sällskap Ankie (Ankie kom hem med en kullbror till Wille, så kan det gå ;)).


Wille har väl bombarderats med en massa nya intryck. Först bilresan som gick bra efter inledande "skönsång", tror Wille ledde sången, brorsan Zigge föll bara in nån gång ;) Men dom somnade ganska snabbt o sen var det lugnt hela vägen med bara något litet avbrott för gnällande o sjungande ;) När Ankie o Zigge var avlämnade så åkte jag o hämtade Frasse o Mojje som tillbringat dagen på jobbet - bättre än att ligga i en bil hela dagen! Jag blev grundligt genomluktad kan man säga! Sen hem o presentera nykomlingen. Mojje var nöjd, Frasse skitsur.... som väntat alltså. Wille inspekterade sin sov/mat-bur och kom fram till att det var ett bra ställe att lägga in leksaker i. Så Wille bar in och Mojje hämtade tillbaka och ibland hade dom lite dragkamp ;) Skönt att det gick så bra med dom två iaf. När Mojje kom hem som valp var ju Frasse skitsur även då, och det gick ju över. Frasse är suverän och helt underbar att jobba med men den sociala biten är han urkass på :/


Idag har lilleman varit på jobbet och börjat vardagen i nya flocken :) Han har sett både får och kossor och lekt i halmförrådet ;)) Fåren var inte så konstiga tydligen, kossorna var väääldigt stora :O Men han verkade vänja sig väldig fort. Medans jag mjölkade så fick han vara på kontoret och jag tror han somnade ganska snabbt. Iaf hörde jag inga ljud ;)


Just nu ligger alla tre utslagna, det tar nog på krafterna hos dom stora oxå att det kommer en nykomling :) Även den tvåbenta är ganska trött ikväll så snart är det sängläge som gäller....


Här kommer lite bilder från igårkväll:


                 

 
 
Ingen bild

Anja o flock

31 januari 2011 11:56

Hahaa sura Frasse;)) Härligt att det går bra med Mojje! Så Ankie tog en åxå??! KUL! ...och söööta små gryn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards