Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Elisabeth - 10 januari 2011 15:27

Mojjes sår har läkt bra och han fick sista penicillintabletten igår. Idag var det dags för veternärbesök igen, dock inget allvarligt den här gången. Bara vanlig vaccinering. Man kunde ju tro att lilla hunden skulle bli lite skeptisk mot veterinärer och sprutor men inte Mojje inte :) Full fart in på mottagningen och pussa o hångla med alla som vill. Och det ville dom, som tur var så var det bara anställda på plats. Dom är väl kanske härdade av alla sorter ;)) Iaf verkade förtjusningen ömsesidig :) Alltid roligt att höra hur söt, gullig o trevlig jycken är :) Själva sprutan då? Tja, den tror jag faktiskt inte Mojje märkte alls, just då tuggade han glatt i sig kattmatskulorna som han fått. Hur lr hur så hoppas jag att jag inte behöver nån veterinär igen förrän det är dags för nästa vaccinering!!


Sen åkte jag ner till Köpstaden (i Färjestaden), uträttade lite ärenden och sen tog jag en promenad med hundarna. Skulle gått längre egentligen men det är ju glashalt överallt så det blev inte så långt. Men det blev ändå bra miljöträning.... tydligen lyckades jag pricka in Färjestadsbornas hundpromenadstid ;) Ett par större svarta hundar såg jag, jätteskönt att Mojje inte verkade bry sig så mycket. Den ena var inte så långt bort. Man blir såklart lite orolig för hur han ska reagera efter att ha blivit biten o så.... Frasse är mer skeptisk till andra hundar, åtminstone vissa. En del ska man morra på, andra ska man vifta på svansen åt.... jag har inte kommit på vad det är som avgör vilket det ska bli...


Igår hade jag fåren ute för första gången på evigheter, fyra av dom iaf. Dom som inte är dräktiga. Inte för att man kan göra så mycket mer än putta lite fram o tillbaka på bygatan. Där var det faktiskt isfritt :)) Det blir ingen vidare träning, fåren vill gärna gå till endera ena lr andra hagen som dom är bekanta med, lr in i stallet där resten stod o sa bäää ;) Men det var ändå nyttigt. Om det bara kan smälta lite till så kan man nog komma ut till kohagen iaf.... hoppas jag. Fåren blir inte direkt ledsna heller när dom får komma ut. Hopp o skutt :))


Nu borde jag sätta igång o rensa garderober eftersom jag är ledig i em. Men först ska jag titta på Morden i Midsommer.... Superbra när man kan titta via nätet :))


Ha det bra därute i världen! :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards