Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Elisabeth - 6 januari 2011 12:57

Ännu en dag med blåst, snö, snörök o drivbildning.... börjar kännas välbekant :/ Mellan arbetspassen blir det mest att kura inomhus och känna mig lyckligt lottad att hundarna är med på jobbet och inte behöver promeneras eller aktiveras när jag väl kommer hem. Då sover dom så gott så :) Och när jag skriver detta så undrar jag om jag är galen som funderar på en valp..... hahaaa..... vi får väl se vad och om det blir.....


Mojjes sår läker sakta men säkert, peppar peppar ta i trä. Det verkar som det läker bra innifrån och att vi klarat oss utan någon varficka, det skulle inneburit veterinär och dränering :( Penicillintabletterna går ner utan problem, är nu inne på dag åtta tror jag. Jag fick iaf betalt för veterinär- och medicinkostnader av ägaren till den andra hunden.


Igår var det dramatik på jobbet då en ko som vi skulle leda över från ena stallet till det andra lyckades fastna i ett ränngaller och halka. Då rev hon upp ett sår på juvret och lyckades träffa en stor åder så blodet bara plaskade!! Vi fick in henne i en behandlingsbox och Hans fick sitta o trycka på såret tills veterinären kom o sydde. Idag var kossan uppe på benen och åt för glatta livet :) Härligt när det slutar lyckligt :))


Har oxå funderat lite på planer och mål 2011. Får väl fundera lite till och sedan sätta det på pränt. Hur eller hur kan det vara roligt att gå tillbaka och se vad man tänkte. Sen vet man ju aldrig vad som händer, förutsättningarna kan ju ändras.


Slänger in en bild i repris, den kunde nog lika väl varit tagen idag ;)


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards