Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Lite uppdatering

Av Elisabeth - 5 december 2010 20:14

Ja det har ju hänt en hel del sen sist jag bloggade. Framförallt har det ju blivit vinter!!! Men innan kung Bore slog till var även dom sista nötterna installade. Ena gruppen hämtade jag med hundarna två km och tre grindar bort. Kändes som alltid skönt när alla djuren var inne i värmen :) Sedan dess har vi oxå haft klövvård, 78 kossor klara på en dag. Det var effektiva gubbar som jobbade :)


Även fåren har flyttat in, hoppas det ska bli lite bättre väder framöver så dom kan få komma ut åtminstone litegrann o lufta på sig.


Hundarna har förstås betydligt mindre jobb den här årstiden men det blir alltid lite småjobb för dom. Framförallt i kalvstallet där dom får hålla undan och flytta mellan boxar. Men oxå när man ska flytta nån ko av nån anledning..... Annars blir det mest spring o bus i snön, tur det finns dom som uppskattar allt det vita som yr omkring :)


För ett par veckor sen var Mickis nere o höll kurs i Bläsinge. Jag gick bara med Mojje den här gången, han har blivit lite eftersatt under sensommar/hösten då jag mest jobbat med Frasse. Det märktes!!! Det kändes inte alls roligt när man fick svart på vitt hur otroligt mycket vi hade tappat i träningen :( Men på slutet av kursen hade vi tagit igen mycket, men långt ifrån allt. Efter kursen var motivationen på topp men det blev ju platt fall med vinterns ankomst :/ Men men, förr lr senare blir det bättre väder.....


Nu när jag klippte fåren så sparade jag en del ull och har börjat tova litegrann, än så länge bara nåltovat. Men ska snart testa lite våttovning oxå. Det är superskoj :) Provade o handspinna lite men det gick inte så himla bra, jag tror att det inte vore så dumt att gå en kurs och få lite rejäl grund att stå på....


Igår var faktiskt solen framme, likaså kameran. Dessvärre var det väldigt dåligt batteri men några hundbilder blev det iaf :))


Mojje

       

Frasse      


  Lekte lite med en suddig bild.....

 


 
 
Sanna & Tassa

Sanna & Tassa

6 december 2010 16:23

Vilka fina bilder!! De är ju för söta de två pojkarna!!

http://sannatassa.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

8 december 2010 11:36

Ja, det blir nog lite lugnare för de flesta hundarna med träningen under vintersäsongen.

Fina kort som vanligt :-)
Kram

http://www.vallningagilitylydnad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards