Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Elisabeth - 25 december 2010 21:27

Ja, den här julen glömmer man nog inte i första taget. Fåken slog till på Öland och man kom inte ur fläcken. Tror det var på natten till julafton snöröjarna fick ge upp alla små bygator. Sen hade dom knappt en chans att hålla landsvägarna öppna heller. Öland var helt enkelt igenkorkat. Med andra ord blev det inget julfirande, att åka upp till mamma i Gärdslösa var bara att glömma. Så jag firade med hundarna och gjorde mig en egen tomte ;) Han är 34 cm hög och helt gjord i ull med nåltovning.


 


Riktigt söt om jag får säga det själv, även om han vara lite snål med julklapparna ;) Både igår (julafton) och idag har jag gått en sväng upp till Kärra. Jobbat några timmar och matat fåren. Rejält svettiga promenader kan jag lova med snövallar som heter duga och under och emellan är det glashalt. Till det en galen vind som inte har något som hindrar dess framfart.....När det är motvind får man kämpa för att komma framåt och när man har medvind håller man på att stå på näsan istället ;) Hoppas dom kan röja bort snön imorgon, då ska mjölkbilen komma - förhoppningsvis. Förra omgången mjölk fick tömmas ut :( Julafton lyckades jag pricka in Kärrrapromenaden så jag blev bjuden på lite julmat och sällskap :) Det tackar man för!


Tog några bilder med mobilen idag. Som ni ser är det en total omöjlighet att ta sig ut med bil.... om man inte lyfter ut den på landsvägen... och den var inte så mycket att lita på den heller.... :/ Knappt ett körfält.... Vill iaf ge en stor eloge till alla snöröjare - vilka kämpar!!


               

Tja, hundarna gillar iaf vädret. Dom är helt galna ute.... springer o slänger sig i och hoppar över drivorna :))

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards