Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Året som gick

Av Elisabeth - 1 januari 2012 19:50

En liten kort sammanfattning av 2011 får det väl bli, det var ju trots allt en del större händelser under året :)


På det hundfria planet så bestod dom största händelserna av flytt och nytt jobb. Även om jag, som jag alltid gör, velade hit o dit innan jag bestämde mig för att tacka ja till jobbet i robotstallet i Haglunda så visade det sig vara ett alldeles utmärkt beslut av mig själv måste jag säga! ;) Att flytta två gånger så tätt inpå var väl kanske inte så enkelt som det var förr i världen, man har ju samlat på sig en del pryttlar...  ;) När det gäller prylar var 2011 inte mitt år, jag tror allt som kan gå sönder gick sönder....från bil till mobil och allt däremellan :/ Borde ju då bli bättre i år dårå ;)


På hundfronten dårå.... En ny liten medlem i hundflocken flyttade ju in i februari. Ännu ett utmärkt beslut :D Wille lever upp till alla förväntningar, det ska bli så otroligt spännande att se hur han utvecklas framöver. Han har kommit igång bra med träningen och jobbar fint på både får och nöt!


Något tråkigt som hängde med från året innan var ju att Mojje hade ont av hundattacken då han blev biten i låret. Synd att folk inte kan använda koppel när dom har noll koll på sina hundar :( Glömmer inte i första taget synen av Mojje flyende i snödrivorna medans den andra hunden försökte klippa honom över ryggen :(( Nu är han iaf återställd och klarar långa arbets- och träningspass utan problem, till stor del tack vare Cissi Olin, massageterapeut! Under året som gick blev Mojje godkänd vallhund även på nöt. Han har annars gjort ganska ojämna resultat på tävlingarna, till viss del pga av att han hade ont förstås men förmodligen mest för att han helt enkelt är så jäkla på!  ;) Han har ju galet mycket motor och svårt att jobba avslappnat - lite (läs massor ;)) att jobba med. Han är duktig på jobbet med nöten, har en schysst attityd och ger djuren tid att flytta sig och fungerar utmärkt när han jobbar inne i lösdriften :)


Frasse som fick ett kastrationschip i början av året fick ju  inte tävla på ett halvår (dopad), sen blev han halt. Så hans första tävling i år blev en IK2, han som bara startat några IK1 tidigare :O Vi lyckades iaf tråckla oss runt alla moment, men mer var det inte - och ändå har jag sällan varit så nöjd ;D En helt ok NN1-runda hann vi med oxå :) På nya jobbet har Frasse varit arbetshund/kamrat nr ett under året. Det var mycket nytt för både hund och mig. Och för kossorna som inte var invallade. Så Frasse fick jobba ganska hårt i början men skötte sig med den äran, han är en riktig trofast arbetskamrat :) Innan jul blev han kastrerad "på riktigt"  och har varit sjukskriven över helgerna, nu har det läkt fint så snart ska han få följa med på jobbdet igen :)


Vintern hittills har varit fantastisk, man kan valla och gå långa promenade och bara njuta av vintern!! Lite tankar o planer finns inför 2012, men det får bli ett annat inlägg :)



Wille

 


Frasse


Mojje

 



Gott Nytt År!!!

önskar bc-killarna i Haglunda :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards