Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Elisabeth - 14 augusti 2011 12:43

Tiden flyger och sommaren går. Ska inte försöka få med allt som hänt sen sist.... :)


Börjar med Mojje igen. Han har varit hos fysioterapeuten Cissi Olin vid tre tillfällen och det verkar som han har blivit lite piggare i kroppen. Förmodligen beror det från början på att han snedbelastat pga sin c-höft (han har A/C) och när han sedan blev biten och fick ont i andra höften så har han gått o spänt sig och så blir det en ond cirkel. Nu har vi fått lite övningar och jag har lärt mig stretcha så nu hoppas jag att han ska slippa ha ont!! Han har iaf inget emot massagen, sista gången hoppade han upp på arbetsbänken innan jag han blinka, den var i arbetshöjd :O


Frasse verkar oxå vara lite stel i bakdelen ibland, så det blir nog massage även för honom snart. Så länge kör jag samma övningar som med Mojje och stretchar alla hundarna.


Wille är bara pigg o glad o lättsam, han börjar så smått komma på att han snart är vuxen. Fast man kan ju inte hålla sig för skratt åt hans förvånade uttryck när bakbenet ibland åker upp när han kissar ;)


Fårflocken är utbytt och består nu av tio finullstackor (hälften mina, hälften chefens) födda tidigt i år. Väldigt trevliga små ultottar. Att det blev just finull beror ju först o främst på att jag vill åt ullen. Sen är det en bra ras för mig att träna på, hundarna måste helt enkelt ta det lugnt och tänka efter lite eftersom fåren är så känsliga. Bagge är tingad och flyttar hit senare under hösten.


Tränat har vi gjort lite på både får o nöt. Både Mojje o Wille har fått gå och fösa en hel del i lina. Idag ska jag sätta upp grindar till en större fålla, där blir det nog mycket jobbande med framförallt Wille. Får se om man kan få till en 25:a oxå, hade ju varit super!!


Nu är både Frasse o Mojje anmälda till en tävling, ev blir det fler framåt hösten. Men det beror på hur det går...


Kameran fick följa med på promenad igår:


                                                        



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards