Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Fårklippning, nötvallning, bilder....

Av Elisabeth - 16 oktober 2011 20:34

Nu är nästan den här lediga helgen slut, men oj vad det känns som man hunnit med mycket :)


Började lördagen med att hämta traktor och djurtransport föra att ta hem fåren till klippning. Mojje fick följa med, och utan hund hade jag inte fått på bäna på transporten. Det var otäckt värre tyckte dom ;) Själv var jag ganska nöjd med att jag lyckades backa med ekipaget precis fram till grinden :)


Sen åkte jag och min kära mor till Löttorp för lite släktbesök, på hemvägen stannade vi till i Ninnis kroppkaksbod och åt goda kroppkakor. Mums :) Väl hemma var det dags att klippa och när jag väl var igång så kändes det lika bra att ta alla tio. Annars var planen att fortsätta på söndagen. Såhär blev iaf resultatet:

  


Lördagen började med mera fårpyssel. Sorterade ut dom sex största tackorna och körde tillbaka dom till hagen. Där ska dom få sällskap av en bagge, förhoppningsvis redan under veckan. Dom resterande fyra går för tillfället i en del av trädgården - inte så optimalt kanske men funkar en kort stund. Dom ska få en egen hage är i närheten... skönt att ha dom nära och bara kunna gå ut o träna utan att behöva ta bilen :) Fårpysslet råkade bli innan både frukost o kaffe :O Så när dessa viktiga aspekter var avklarade blev det härlig promenad i fantastiska vädret. Kameran följde med.


           

Sen blev det en tur till fastlandet och lite nötvallning hos Krister. Kvigorna hade drag till sina kompisar så hundarna fick jobba på lite. Frasse har fått väldigt svårt att lägga sig (vill bara inte) och egentligen vill jag ju att han ska stå... så jag vet inte vaför jag envisas med det. Måste börja använda t ex stanna = stå eller nåt. Mojje gick ganska bra även om han fortfarande har för bråttom ibland (läs ofta). Det är så skönt att se att hanefter ett rejält pass inte visar några känningar av obehag lr smärta :) Wille fick testa litegrann även om det kanske var i svåraste laget. För en gång skull var han rejält seg när han skulle flanka på nöt, och come by och away kom han inte ihåg. Kanske för att det var så mycket nytt och lite för svår situation? En kviga var lite dum mot Wille så jag blev lite orolig att han skulle bli rädd, men icke - han blev bara irriterad och markerade bra mot nästa som försökte smita iväg :) Eftersom det var lite svårt så blev det mest hörnträning och pyttelite drivning. Tack Krister för trevlig vallning och fika :)


Kristers Beck hamnade framför kameran:

 

...och flygplanet som flög över....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards