Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Elisabeth - 8 oktober 2011 21:06

...kan man nog säga att jag är idag. Imorgon är det IK2-debut för Frasse och Mojje och inte minst mig själv :O Blir ju inte mindre nervös av att Frasse inte har startat en enda tävling i år och att Mojje verkar vara tillbaka i landet Bråttom..... Måste haft lite hjärnsläpp ;) Men det går väl som det går, man kan ju bra bryta om det går åt skogen... Önskar jag hade kunna träna lite långa hämt innan bara... Men det är klart det känns spännande oxå, och roligt, annars hade man ju förstås inte startat ;))


Idag har det då blivit en massa träning. Frasse har fått dela lite för det har han inte gjort på evigheter, inte riktigt samma sak som när vi sorterar kossor. Sen har han ju sitt eviga pendlande som jag egentligen slutat göra nåt åt eftersom han behöver det till kossorna när han jobbar och det kommer förstås först, man får helt enkelt försöka styra upp honom lite när det är en liten tävlingsgrupp på 4-5 får... Egentligen är jag mest nervös över veterinärbesiktningen när det gälle F, han är ju inte så glad när främmande människor klämmer o känner på honom... ;) Mojje har tränat upptag och framdrivning. Ibland bara känner jag att jag sliter mitt hår när jag tränar pälsbollen, men när vi väl får till det är han ju så jäkla bra. Alltså när han inte har så jäkla brått.... Wille har tränat mest på högerhämt idag plus lite drivningar. Han är ju så himla rolig att träna, hoppas det inte blir ännu en vargavinter utan att man kan fortsätta träningen utan alltför långt avbrott :)


Wille

          

 

Frasse i en utgång

  ...upptag  

 

Ligger i draget

  

 

Mojje       

 

Och så skogens konung :)

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards