Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Bra bloggväder

Av Elisabeth - 7 september 2011 10:32

Passar på att blogga lite när regnet smattrar ute och hoppas att det lugnar sig lite tills det är promenaddags och ännu mer tills det är jobbardags, ingen hit att köra in sågspån till kossorna i spöregn....


Börjar med en liten Frasse-rapport. Det verkar inte som det är något fel på korsbandet. Tack o lov!!! Han har fått jobba o gå långpromenader och han har inte haltat. Så nu hoppas jag det är över och att vi slipper veterinärer ett tag.... Anmälde honom till en tävling i oktober, vi får se hur det blir. Ska låta lite folk känna o klämma på honom och se hur han beter sig. Med tanke på veterinärbesiktningen.


Mojje verkar i princip okey nu. Om han får jobba lr träna väldigt krävande pass så tycker jag att jag kan skymta lite av att han känner av vad som förmodligen är ryggmuskeln som trycker på nån nerv. Men det kan oxå vara inbillning, man blir ju lite nojjig ;)


Wille är bara pigg o glad :) Även om han skrämde mig rejält igår. Jag hade hämtat Frasse och börjat med att gå ut till sinkorna för atträkna o titta till, sedan vidare till kalvarna åt andra hållet för att ge lite pellets. När jag kom tillbaka och skulle släppa in Frasse på gården igen så fanns där bara en hund :O Ingen Wille någonstans!! Jag sprang runt o letade o visslade - ingen hund. Vi brukar ju gå ut på alvaret så jag provade där och till slut kom han springande, från byn :) Han var lika glad som jag!! Han är ju ingen rymmarhund, inte heller jagar han så han var väl helt enkelt ute o letade efter mig. Men rädd hann jag bli, särskilt med tanke på trafiken... :(


Träningen då.... Tja, en tacka är halt så med fårvallningen det har blivit lite sisådär. För Mojje har det varit väldigt bra träning när man delar av fåren och han får jobba med lite mer drag. För Wille har det inte varit lika bra :( Det man kan träna på ett bra sätt är flanker, när man stääler fåren mot ett staket... Vilket förstås inte är fel ;)


I söndags var det en dag i vallningens tecken, började med nötvallning på hemmaplan och fortsatte med fårvallning i Bläsinge :) Frasse och Mojje gick riktigt bra på nötterna. Wille fick fösa i lina och hade lite väl bråttom. Han känner av avståndet bättre på fåren tycker jag.


Lite bilder blev det, men varken Mojje lr Frasse kom med :( Desto fler på Wille o några på övriga nötvallare :)


Nötvallning i Knäppinge

 

Skye

 

Beck  

  

 

Leija i ett upptag

  

 

Wille i lina

 

 

Wille vallar får i Bläsinge

   

 

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards