Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Elisabeth - 15 september 2011 09:44

Sitter här med kaffekoppen på frukostrasten o tänkte passa på att blogga några rader. Det har varit några dagar nu med riktigt bra träning för hundarna, sådär så man bara njuter när man är klar :) Halta tackan är ohalt igen och det blir mycket enklare att bara gå in i hagen o börja träna när man inte måste dela av och greja. Wille är ju den som är i den roliga åldern där det märks så tydligt att det går  framåt i träningen, igår började jag träna hämt för första gången med honom. Bara två vänsterhämt på 50-60 meter där jag stod ganska nära fåren och kunde hjälpa honom runt. Gick riktigt fint!! Ganska tight men inga som helst tendenser till några dumheter. Duktig duktig :)) Funderar på ett träningsuppehåll idag men det blir nog svårt att låta bli :) Måste oxå säga att finullsfåren är helt fantstiskt bra att valla på, t o m för lilleman. Dom springer inte till mig vid några hämt men däremot står dom kvar om jag går till dom och man får klappa lite på dom -  sötisar :) Nu ska jag ut till kossorna igen :))


Collage från fårhagen

 

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards