Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Elisabeth - 5 maj 2010 20:29

I fredags gick vi kurs för Mickis som var nere på Öland. Det var Anja med Jaffa och Me, Cilla med Leija, Camilla med Kiwi och så jag med Mojje o Frasse. Linda med Lazie skulle ha varit med men stackars Lazie hade blivit ormbiten och fick stanna hemma!! Vi höll till i Cillas kohage, rejäla ytor att vara på :) Alltså passade vi på att träna hämt!! Jag tycker jag fick bra tips på hur jag ska bete mig med bägge hundarna. Dom är ju ganska olika att träna ;)) Frasse och jag fick dessutom en lektion i delning, det behöver vi träna i massor om vi ska våga starta IK1 framöver!!!!


Det var inget fotoväder, jag tog tre bilder på  hela dagen.... Grådisigt och regnigt... Men träna hund är ju alltid kul ändå :)) På högra bilden är det Cilla som går med sin nya hund Leija, en jättefin hund!! Vi kom fram till att hon var en av dom tre små söta valparna som Mosse o Lotta hade i köket när vi var där på kennelläger förra sommaren :))

   


I helgen var det vallhundstävlingar i Vannborga, fyra st IK2. Jag jobbade, men åkte upp en sväng på lördagen för att titta lite. Fick ställa mig i vagnen o sälja lite mat oxå ;) Det var ju ingen större uppoffring direkt, bara en massa trevliga människor :))


I hästtransporten huserar domare och domarsekreterare, Emenems Froy ska ta fåren mot uppsamlingsfållan, funktionären är på väg med protokoll och nya tävlande väntar på sin tur....



Mickis tävlade med Kylie och Jake (som debuterade i IK2), lilla Kylie knep två fjärdeplaceringar!!!

    Tazzehagens Kylie

    Emenems Jake


Även Emenems Froy och Emenems Fog var där (kullbröder till Mojjes mamma), Froy tog en bronsplats på söndagen.

    Emenems Fog

    Emenems Froy


Och så var Mojjes pappa Borris där, himmel vad dom är lika!! Dessutom vann han ena tävlingen på söndagen, den kluriga enebuskbanan :)))

    Borris


Där var inga närmare Frassesläktingar på plats vad jag vet, men en släkting hittade jag iaf när jag tittade lite, Knutsas Joeys mamma är kullsyster till Frasses pappa (tror jag åtminstone ;))

  Knutstas Joey


I söndags hann jag inte iväg, det blev lite fårpyssel istället. Frasse fick jobba ordentligt när jag skulle ha hem dom tre dräktiga, dom ville bara vända om och kuta tillbaka till dom andra. Men vi fick hem dom till slut!!! Duktiga duktiga Frasse!!!!!


På söndagskvällen var det dags för Mojje att börja sin agilitykurs hos Anja, jättekul!!! Han skötte sig riktig bra lilla gubben :) Även om det där med passivitet inte riktigt är Mojjes grej fortfarande ;))


Imorgon kommer förhoppningsvis dom första djuren ut på bete!!! Det är dräktiga kvigor och sinkor som är först ut!!! Det ska bli så skönt att kunna börja släppa ut dom nu!!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards