Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Tankar om hundåret 2017

Av Elisabeth - 6 januari 2017 20:54

Funderar på vad jag vill uppnå under 2017.... och har eg ingen aning. Just nu när det är snö och kallt och mörkt så känns tävlings- och betessäsong väääldigt avlägset! Men om jag sätter upp lite mål kanske motivationen ökar! Man kan ju hoppas :D 


Pep är ju kvalad till Kvarts SM 2017 och målet är att toppa formen så vi kan göra vårt absolut bästa där. Innan dess ska vi starta några IK2:or och förhoppningsvis göra hyfsade rundor. Tanken är också att han ska få tävla iaf lite mer nöt i år än förra året. SM Nöt arrangeras ju av Sösvk i år och det är klart att det vore toppenkul om han kunde kvala dit! Men jag är lite skrockfull och eftersom han kom fyra på SM 2015 innan han ens var två och ett halvt år så törs jag knappt hoppas på att ens kvala dit nu ;) 


Mellie var ju som sagt tänkt att ha valpar i vinter men eftersom hon ännu inte börjat löpa så tror jag att de planerna skjuts upp till nästa vinter om det stämmer bättre med tiden. Om hon börjar löpa typ omgående så kanske det blir av ändå men jag får väl fundera lite mer på hur sent jag vill vänta på att kunna starta upp henne inför säsongen. Och vad jag vill uppnå såklart... Hon har ju sju SM-poäng och behöver minst tre till (en åttondeplacering) för att kvala till Kvarts SM. Det hade ju varit grymt roligt om hon tog sig dit! Om hon ska starta några nöttävlingar vet jag inte än. Hon fick börja lite för tidig att göra tuffa jobb med tjuriga kossor och det straffar sig lite när man ska tävla ;) Men isf blir det NN1 för hennes del. På får blir det enbart IK2, skulle kännas fel att starta IK1 när hon faktiskt har SM-poäng även om man faktiskt får det. I övrigt är väl målet att jag ska få till det och kunna köra henne så jag får fram bästa resultat som vi tränade på kursen för Karin.


Zting dårå... Det oskrivna kortet. Eftersom han är född två veckor "fel" så betyder det att om han skulle kvala till Unghunds SM Får så måste han göra det innan 14 augusti i år (en månad innan han fyller två år) och det känns just nu inte särskilt realistiskt. Så för tillfället koncentrerar vi oss på att träna - med målet att någon gång under säsongen debutera i IK1 att och bli godkänd vallhund någon gång under sensommar/höst. Han kommer såklart att få börja träna lite på nöt i sommar och sen får vi se hur det går, förhoppningsvis blir det även debut i NN1.


Wille hänger med som supporter. Eftersom han inte får träna så får jag försöka ta mig i kragen och ta med bara honom på vissa promenader och andra utflykter. Och mer hjärngympa-övningar!


Det är verkligen bra att skriva ner lite, även om målen ärlite luddiga känner jag mig redan mer taggad inför året!! :D


Full fart in i 2017!!

 

 
 
Ingen bild

Johanna

7 januari 2017 09:53

Roligt med planer :) Och lycka till! Ja man önskar ju att unghundarna hade varit födda sisådär tre veckor senare! Känns som sagt lite för svårt att lyckas få till så många (eller bra) tävlingar innan kvalitiden går ut :) Men det är inte kört förrän det är kört......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards