Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Elisabeth - 4 januari 2014 18:45

Eftersom 2013 avslutades med anaplasma och 2014 inleds med att jag druttar omkull och lyckas få axeln ur led (ja, det gjorde liiite ont...) så kan man ju kanske hoppas att resten av året blir sjukdoms- och skadefritt..... Jag har lite flytande mål inför året beroende på hur det känns när säsongen drar igång. Men några tankar hund för hund får det väl bli :)


Wille

Hm, Wille borde väl vara lättast att sätta upp mål för men faktiskt inte. Jag känner ju att jag klev upp i 2an lite för tidigt med honom, han var inte riktigt mogen och det slog ju tillbaka såklart. Så nu beror det lite på hur det känns framåt vårkanten. Skulle tro att jag startar honom i någon IK2:a i närheten för att känna av läget. Så får vi utgå från det. Sen vill jag nog hellre starta lite nöttävlingar än jaga kvalpoäng till Sverigecupen. Mitt mål med Wille 2014 är nog helt enkelt att inte ha några specifika mål vad gäller tävlingar utan mer att ha en bra känsla och prestera så bra vi kan utifrån hur vi ligger till i träningen. så som man alltid borde göra ;) Hellre backa tillbaka lite i år och komma igen längre fram. På hemmaplan är det ju som vanligt så att det ska fungera på jobbet osv.....

Pep

...har ju kommit igång så smått och det känns bra så långt. Förhoppningen är att han ska bli godkänd någon gång under slutet av sommaren. Målet är ju att han ska komma igång även på nöt och bli godkänd även där. Sen ska han ju helst kunna börja göra lite nytta på jobbet och med den lilla fårbesättningen åxå :) Men mitt viktigaste uppdrag i det hela blir att ta det lugnt, att inte göra något förrän jag verkligen känner att han är mogen och redo! 



Mellie

Det stora målet med den här damen är väl helt enkelt att starta upp henne och komma igång ordentligt med träningen. Helst både på får och nöt. Vp/Ik1/NN1 är inte något mål för året, men heller inte uteslutet om hon känns mogen för det framåt senhösten. Vi ska ta allt i lugn takt och inte stressa på något på något vis!! 


 

Kollar på vädersajterna och det ser ut att vara barmark åtminstone en liten tid till, så det är bara att träna på så länge det går :) Förr eller senare lär ju det vita eländet trilla ner från skyn....


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards