Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Elisabeth - 5 maj 2012 23:14

Jag röntgade Wille förra fredagen och har nervöst tittat in på SKKs hunddata lite titt som tätt och idag stod det ett resultat: HD grad A!!! Härligt härligt!! :) Och om en vecka debuterar lilleman i IK1 - spännande!!


Igår tränade vi lite för Zonja Ottosson som var på Öland och hälsade på sina valpköpare Fredrik o Cissi. Det var ett par givande timmar i Långlöts sjömarker! Eftersom det är Wille som ska tävla nästa helg så fick han träna. Innan jag fick avgå för att åka hem till jobb o kossor hann vi gå runt en IK1-bana, det var... intressant ;) Men faktiskt så gick det ganska bra, det stora problemet är upptaget/början på framdrivning då han inte riktigt lyssnar på höger/vänster = väldigt snett... och stor risk att tappa fåren. Men han gjorde en riktigt fin utgång och han lägger sig fint i upptaget :) I fösningen glider han lite uppåt sidorna, men det fick vi ett riktigt bra sätt att arbeta med :) Delning och fålla - jag säger bara duktiga lilla vovven


Fåren då, ska klippa två tackor till sen kan bäna få byta plats. Tackorna med lamm får flytta ut till Vannborga och Putte och dom dräktiga damerna får komma hem. Men eftersom sinkorna nu är ute på betet (som passeras under flytten) behöver jag nog assistans när jag flyttar fåren... kossor är väldigt nyfikna djur och jag är inte säker på att fåren uppskattar närgångna kor ;)


Från dagens stund i fårhagen:


Frasse


 

 

 

 

 

Mojje

 

 

 

Wille

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards