Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Ik1 i Övedskloster och nötträning i Ravlunda

Av Elisabeth - 3 juni 2011 17:35

Hemma igen efter två dagar i Skåne. Mojje startade Ik1 x 2. Tävlingarna var belägna vid vackra Övedskloster. Själva tävlingsplanen var väl inte lika kul, med högt gräs, ganska fuktigt och rejält upptrampat (knöligt att gå alltså för folk o fä). Det var en ganska svår bana och hundarna hade svårt att se fåren vid utställningen, så även Mojje. Dag ett hittade han inte fåren vilket ledde till att han gick in kort, såg fåren och tog dom från fel håll (skar). Då var han dessutom ganska nära fåren och han bara hakade på och hörde ingenting jag sa. Disk alltså :( Men vi var i gott sällskap, jag tror 12 av 23 antingen bröt lr blev diskade :O Själv borde jag ha brutit redan i utgången och sluppit disk och stressade får! Det är ju lätt att vara efterklok ;)


Inför fredagen kände jag mig ganska tveksam till om jag skulle starta alls. Men det gick mycket bättre, även om slutresultatet blev detsamma så var anledningen bättre.... Idag såg han fåren ordentligt innan och gjorde en fin utgång även om den inte var så djup, bara 3 poäng borta. Det bästa var väl att han slog ut fint utan att jag behövede ge något stödkommando :) Upptaget var snett och han var alldeles för på (antar att det mycket beror på att han inte har något djup i utgången) även framdrivningen var väldigt av linjen men han kom iaf hem med dom :) Full pott på drivning och full pott på delning.... Men eftersom jag är en klant så hade vi hamnat långt ut på kanten av banan när vi delade så en av dom avdelade tackorna kom fram till uttagsfållan... så var den tappad och disken ett faktum. Mojje var på väg att hämta upp dom men jag fegade och stoppade upp honom lite eftersom jag var rädd att han skulle tappa huvude när det blev så trångt osv... Men jag är glad att jag startade och det känns riktigt bra att vi kom så långt på en svår bana :) Själva fåren som var ganska tröga och lite tjuriga var nog annars ganska passande för Mojje som har rejält med tryck i sig.


På lördagkvällen hade jag ju bjudit in mig på nötträning med Caroline o co. Så det blev en trevlig kväll hos Sven o Lena i Ravlunda med Caroline, Jenny, Fredrik o lilla Astrid :) Tack snälla för att jag fick komma och för trevligt sällskap och gott grillat! Kvällens och helgens höjdpunkt var Wille som sex månader gammal vallade nöt för första gången. Jag hade linan på i två minuter innan jag insåg att den inte behövdes :) Vilken cool liten hund han är!! Han balanserade och drev och t o m föste litegrann. Totalt fokuserad :) Och när det var klart stannar han när man säger till och så kan man gå därifrån.... Min lilla stjärna :)) Tack oxå Caroline som tog korten på Frasse och Wille :)


När jag kom tillbaka till stugan var Mickis på plats så jag kunde få skryta lite med Wille :) Det är ju alltid kul ;))


Mojje som inte fastnade på någon bild i helgen får en bild från förra helgen och klubbens lilla vårträff :) (han fick förstås oxå träna lite på kvigorna i Ravlunda)

  

Och så när han puttar lite på sina egna tackor :)

  

Caroline o Jenny med Stella och Tuva

    

Man kan se på trädtopparna att det är en rejäl backe bakom kvigorna. Frasse fick fösa ner dom och sedan hämta upp dom igen. Oj, vad han fick jobba ;))      

Och så förstås en massa kort på den lilla coola stjärnan ;)) Passar på att njuta nu innan slyngelålder ;))

               


 
 
Anna

Anna

5 juni 2011 09:38

Vilka härliga dagar du verkar haft :)) Han ser helt grym ut, den lilla fiiiina vovve! Ni är så duktiga, både hund och du <3
Kram

http://www.annadrywa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards