Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Nytt jobb, ny bostad, bruten klo, liten film mm

Av Elisabeth - 18 april 2011 22:28

Sådär, äntligen har man internet igen. Även om man ju faktiskt klarar sig utan så är det jäkligt tråkigt och framförallt opraktiskt, man missar ju onekligen en del information (både nyttig o onyttig ;))


Jag har redan hunnit jobba två veckor på nya jobbet och det har varit och är fortfarande mycket att lära :) Själva rutinjobben börjar väl sitta som dom ska men det är ju allt det där man vill kunna när saker inte går som dom ska. Och att lära sig var allt finns och sedan komma ihåg var allt finns till nästa gång man behöver det. Och framförallt lära sig allt med roboten!! Det tar nog ett tag men kul är det!! Kan bara konstatera att jag trivs med både jobb o boende i Haglunda! :D


Huset jag bor i är stort (väldigt stort) och har en stor trädgård. Det är superbra för hundarna kan vara i trädgården när dom inte kan vara med mig. Och nu i början har jag inte haft dom med mycket alls på jobbet. Framförallt för att jag vill lära mig jobbet själv först ordentligt. Men både Frasse o Mojje har varit med litegrann. Frasse lyckades bryta av en klo det första han gjorde så sen vart han sjukskriven ett tag :( Men nu ser det fint ut igen så snart får han följa med igen. Uppackning o sånt är inte klart på långa vägar,tanken är att jag ska måla o fixa lite i åtminstone några rum. Det betyder att man måste välja färger och det är inte det lättaste... ;))


Utsikt från köksfönstret (utsikten åt andra hållet är ett robotstall ;))


 


Något jag njuter av är att det är så nära till allt, Borgholm är inte så stort men där finns det mesta. Dessutom är det kul med lite kända ansikten som dyker upp emellanåt :) Den här delen av ön känns verkligen mer hemma :)


Wille blev ju filmad i fårhagen innan flytten, här är en snutt av den filmen.... det är på slutet när han börjar bli lite trött (liksom jag som ;)) Jag veeet, jag borde ha backat undan mycket mer och verkligen inte stått vid stängslet :/ Men duktig (jaja, jag är ju partisk :)) hund...


 

Nu har han fått gå i koppel inne hos fåren några gånger och mest övat på att ta det lugnt. Och när han har gått lugnt o fint så har han fått gå upp i balans. Och det är rätt häftigt att se hur cool han kan vara.... Han har en tendens att låsa sig lite ibland så man får putta till honom lite, eller gå ifrån honom brukar oxå funka. Fåren bor för tillfället så jag måste gå förbi dom så fort jag ska nånstans, det har lett till att åtminstone just nu går det utmärkt att kalla in lill-plutten bort från fåren :)


Det är fina marker runt omkring att gå hundpromenader på...

     

                  




        


                   


          

 
 
Ingen bild

Anna å Mizti

19 april 2011 09:14

Åh va härligt att se att allt e bra me allihopa :))Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards