Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Hundmingel, pilates o tänd valp

Av Elisabeth - 22 mars 2011 07:28

Men börjar med en kort lamm-rapport. Den lilla helbruna/svart är hur pigg som helst, hon dricker och äter utan problem. Lilla vitnos är fortfarande lite tveksam, hon dricker inte så mycket som jag skulle önska. Däremot ser jag att hon äter både hö och lite pellets. Nu har jag inhandlat lammnäring och ska se om hon tycker det är bättre än komjölken dom fått hittills. Man kan nästan misstänka att hon har lite ont i magen ibland :(


Igår tillbringade jag några trevliga timmar hos Anja i Bläsinge. Började med att stanna till hos fåren. Eftersom det börjar dra ihop sig till lammning så kunde man förstås inte träna något men jag tog Wille i koppel och gick in i hagen. Han har ju bara sett fåren ute en gång tidigare, då var han drygt tolv veckor. Igår var han på dagen sexton veckor och han tände som ett ljus :)) Det är så häftigt att se! Ska ta ut mina i hagen så snart som möjligt så jag kan släppa honom, ska bli så roligt att se hur han beter sig. Han verkade ganska cool.... men det kan ju ändra sig.... ;)


Sen hade jag bett Anja visa lite hur man tränade hundarna med pilatesbollen, verkade vara ett bra sätt att styrketräna lite. Alla tre fick testa. Wille-valp gick enklast förstås, han stod o trampade lite och åt godis ;) Mojje hoppade först upp med lite för mycket kraft = åkte ner på andra sidan till hans stora förvåning :D Men med lite hjälp så gick det, han kunde stå o sitta på bollen. Balansen var väl lite sisådär ;) Men det är nog inga problem utan att han blir bra på det :) Frasse då? Han tyckte det var en väldigt dålig idé, man kan lägga upp frambenen på bollen men sen räcker det!!! Haha, han är ganska tydlig med att matte har korkade idéer ibland ;D Ska iaf investera i en egen boll, det var skoj och nyttigt. Tack för hjälpen snälla Anja!!


Sen blev det lite hundmingel.


Wille och kusinen Qvicka :)    

 Kolla Willes öron ;D    


Qvicka fjäskar lite för Chili...


...och för Ellen     

 

Frasse blev mest suddig på varende bild, han sprang runt som en valp emellanåt ;) Men här står han still (ändå lite suddigt)



Mojje hånglar med Anja ;))  

 

 
 
Anja

Anja

22 mars 2011 12:53

Tack själv, så trevligt som vanligt!! Och så SKOJIGT att se lilleman i hagen!!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards