Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Elisabeth - 15 augusti 2009 20:21

Japp, idag är det premiär..... för bloggen.... och för NN1.... Hoppas det förra kommer att gå bättre än det sistnämnda ;)


NN1:

Idag var alltså Frasse o jag uppe på norra Öland och startade vårt första NN1! Spännande! Hade inga större förväntningar innan, utan var ute efter erfarenhet åt både mig och hunden... Men jag hade nog förväntat mig att han åtminstone skulle försöka hämta hem nötterna :( Snacka magplask ;) Skickade vänster, Frasse gick ut, efter femton meter STANNAR han och luktar!!!!! Vadan detta?! Jag är på väg att lämna banan o hämta hunden när domaren hojtar att jag inte ska lämna stolpen, oki tänkte jag, vi försöker,,,, Hojtade åt Frasse o skickade vänster igen, han travade iväg, tveksamt :(  Uppe på toppen verkade han mer intresserad av en av utställarhundarna, då kallade jag in o bröt.... Det var det!! Domarens kommentar efteråt var "han är inte så målmedven i utgången" =) =) Dagens snällaste kommentar och dagens underdrift!! Hahaa.....


Analys:

Första tanken var att självklart starta i morgondagens tävling som vi åxå är anmälda till. Men med lite eftertanke och analys så tänker jag inte göra det. Han är ju helt uppenbart inte mogen och heller inte tänd på nöt på samma sätt som på får. Dessutom är det INTE juste mot utställarhundarna med en tävlingshund som kommer fram o bär sig dumt åt!!! Vi måste helt enkelt träna mer innan vi startar igen. För självklart ska vi starta igen :) !!!!! Jag tror att mycket hänger på självförtroende hos Frasse, han behöver mogna, få mer självsäkerhet gentemot djuren han ska flytta OCH han måste få träna lite längre hämt på nöt i träningen.....


Sammanfattning:

Vi ger det tid, men vi kommer igen.... :D


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards