Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Elisabeth - 31 december 2009 14:00

Nu är det så länge sen jag skrev något att det känns fånigt att uppdatera allt. Inte för att det hänt några mer omvälvande saker, men ändå    Julhelgen jobbade jag men hann ändå med lite julfirande i Hagby/Jämjö med mamma o släkten. Julafton var vi faktiskt i Gärdslösa kyra, det var såå fint. Och så fullt med folk!! Kul! Mamma hade ljus med sig till gravarna, det blev fint!


Juldagen var hela släkten bjudna till (morbror) Sven & Mia i Hagby. Helt fantastiskt att dom orkar bjuda in oss alla!! Underbart trevligt och jätteroligt att träffa kusinerna som man inte ser så ofta. Tyvärr fattades två... Jag var dessutom ledig från kvällspasset så jag behövde inte stressa... baara ta det luugnt!!!


Sen hade jag en o en halv dag till ledigt!! Himmel vilken lyx!! Då åkte jag upp till Hultsfred, Mojje fick följa med o socialträna lite. Mamma var hundvakt på kvällen när jag hälsade på en väninna som jag inte träffat på eeevigheter!!! Det var så roligt o ses igen!!! Det måste vi göra om snart!!


Vallat har jag gjort en del, vädret har varit perfekt. Kallt o fruset o inte så mycket snö   Igår var vi o tränade hos Anja o det gick väl sådär, Frasse var urkonstig när vi tränade långa hämt. Kände inte igen min hund - helt ofokuserad   Kändes lite jobbigt faktisk, så får han inte bete sig!!!!!! Fokus på jobbet och inget annat!!! Även om han ju alltid varit lite besatt av Jaffa, lite av en stalker faktiskt, hmm... Sen fick han hjälpa till lite praktiskt inne i hagen och då var han riktigt duktig!! Bl a tacklade han en rymmartacka som var på väg till fel flock så det bara swichade!!! Tyvärr var hon redan inne i fel flock så det blev för svårt för lilleman, men jag blev riktigt imponerad. Så fick han stampe-Hjalle att vända under stampande protest utan några större ansträngningar. Frasse är ganska vänlig och artig mot fåren får man väl säga Så funkar han bättre när det gäller liksom.... jaja.... Mojje var oxå med och fick valla en liten sväng, han skötte sig fint tyckte jag. Jag hade ingen lina med mig så jag kunde inte hjälpa honom så mycket vid fösningen. Han glider lätt upp lite på sidan så det blir lite banan över det hela och passar man sig inte så har han snart glidit upp till kl tolv. Så där har vi lite att jobba på, men attityden är bra. Sen jobbar vi med avståndet och tempot i "svenskdrivningen", han kommer gärna för nära, ja o så jobbar vi vidare med det mesta annat oxå förstås...   Camilla/Kiwi dök upp oxå, sen bjöd Anja på gott julefika!! Tack så hemskt mycket för det!!!


Har klurat lite på mål vad gäller hunderiet till nästa år men det får bli ett eget inlägg....


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards