Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Elisabeth - 4 december 2009 16:18

Blev imponerad av Frasse idag!!! Vi fodrar ensilage till kvigorna som går ute ännu, och nu efter några gånger så har dom ju förstås lärt sig att det är mat på gång när lastmaskinen kommer    Alltså är Frasse o jag bortfösare, lr mest Frasse om jag ska vara ärlig. Själv står jag bara o håller grinden....    Idag då, jag har inte hunnit göra så mycket med hundarna eftersom det varit fullt upp med annat. Frasse var lite laddad alltså, inte tokladdad så han gjorde nåt dumt men snacka om att han hade attityd när han hoppade ur pickupen o gick mot kvigorna    Det var verkligen; Flytta på er! Här kommer JAG!!! O dom började verkligen bara flytta på sig, han pendlade fint. Sen var det en kviga som frontade lite.... Frasse bara spände ögonen i henne o gick framåt... Gissa vem som vände o gick?? Hahaaaa, jag var toknöjd!!!!! I det läget körde dessutom lastmaskinen o maten förbi och då följde ju kvigorna efter... Det fattade ju inte Frasse, han tyckte att det var han som fått fart på dom alldeles på egen hand. Han såg så härligt nöjd ut   Det bästa var när vi väntade på att släppa ut lastmaskinen igen så var lilla hunden riktigt tänd på djuren. Han bara låg o väntade på att få börja jobba o flytta dom igen    I fortsättningen får han nog hjälpa till framme med fodringen oxå då kvigorna börjar bli ganska på där oxå...


Förhoppningsvis får vi ett samtal i morgon fm om provsvaren.... Hoppas hoppas hoppas hoppas.......... Iaf kommer vi att stalla in kvigorna när vi vet svaren... Var dom blir installade beror på svaren, det är därför dom fortfarande går ute....


En gammal bild på Frasse sen i somras...   

  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards