Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Elisabeth - 16 juni 2014 14:49

Nu börjar det bli dags att låta Mellie ta lite mer plats, hon börjar kännas ganska mogen att sätta igång nu. Den lilla loppan ;) Mycket egen vilja och ett grymt fokus på djuren, tror jag helt enkelt jag tar det lite som det kommer just nu och ser hur hon utvecklas. Bl a har hon varit med lite inne hos kossorna och skött sig riktigt fint. Dock är hon en väldigt opraktisk typ av hund att ha i lösdriften - väldigt liten tik med mycket päls = blir väääldigt skitig!!! Men, men... det är smällar man får ta :) Jag provade lite nervöst att släppa henne lös på Cillas kvigor sist vi var där och tränade,och blev glatt överraskad, hon vill helst göra saker på sitt eget bestämda vis (matte har ofta fel) men hon tappar inte huvudet och hon verkar inte ha några problem med att flytta djur :)

     


Den här kossan har haft en böld på benet... luktade gott sa Mellie.... bläää sa matte!!!

 

 



Wille börjar kännas mer som sig själv och orkar mycket mer nu. Han tar in kossorna, tog hem en sjuk sinko, jobbar lite inne i lagårn, varit hållhund på kurs, hjälpt till att valla in lite kvigor, cyklat (korta sträckor) mm... och har fått tillbaka mycket av styrkan mot djuren :D Hoppas nu det håller i sig!!! Nästa vecka blir ett test när han ska tävla nöt i Åtvidaberg..... Blir han trött så får vi helt enkelt bryta! Även Pep är anmäld, men till ettan såklart. Tyvärr kom Pep bara med andra dagen så nu funderar jag på om jag ska åka bägge dagarna eller bara en... Hehe, tror jag tänker för mycket ibland.... kanske helt enkelt skulle skippa tävlandet... eller kanske inte... ;)


       


Peps söta kusin, Erkens Bim är på prov hos Cilla, en fin liten tjej som helt klart tänt till på nöten :) 

 


Mellie · Pep · Wille

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards