Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Lite påskvallning....

Av Elisabeth - 20 april 2014 21:47

...blev det på fastlandet idag då jag packade in hundarna och åkte över till Erika utanför Rockneby. Skoj med nya får och nya marker tyckte nog både jag och jyckarna. Eller iaf Wille och Pep, Mellie fick stå över idag då det låg lite över hennes kompetens ;) Det var ett knippe lättrörliga får med ganska mycket drag och eftersom 25:an inte var klar kändes det aningens våghalsigt att släppa in fröken M där. Hon höll noh inte riktigt med ;)


Wille fick börja med att leta upp fåren bland buskar och kuperad mark. Inte riktigt vad han är van vid men han löste det, blev lite väl snabb när tackorna fick bråttom bara. Sen blev det mest fråndrivningar och flanker (och några korta hämt). Superbra att träna flanker på dessa rörliga bän. Kan hunden flanka där då borde det sitta ordentligt :) På slutet av andra passet gick han riktigt fint - nöjd matte!!


När jag skulle gå in med Pep var jag lite nervös, han har ju inte gått på så snabba får innan och han är ju faktiskt inte så gammal.... Men återigen, han är stabil! Vi föste mest och testade några små hämt (mot draget), vänster ser riktigt bra ut. Höger är tight!! 


Efter träningen blev det hundbad i dammen bredvid och då passade Mellie på att hamna i centrum, simma, bada, göra magplask och dyka i vattnet var rena nöjesparken för henne! Dessutom tyckte hon att det var hennes damm och talade om för pappa Wille och brorsorna Sepp och Pep att det var hennes åsikt ;) Kejsarinnan Mellie lixom :p


Och ja, det kan bli lite förvirrande för både oss och hundarna att träna ihop ibland, särskilt om Wille och Ville ska jobba samtidigt och båda har engelska kommandon ;) Kan ju bli samma med Sepp o Pep ;) 


Bara mobilbilder från idag (kameran låg så fint bortglömd i bilen):


Erika och Ville tränar

 


Wille hämtar

 


Wille plumsar i vattnet

 


Wille simmar iland till sina väntande avkommor - Pep, Sepp o Mellie ;)

 


Och sen tog Mellie över och var mer i vatten än på land - hon roade sig kungligt helt enkelt!! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards