Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Lite av varje

Av Elisabeth - 29 mars 2014 21:22

Jaha, nu har tiden runnit iväg igen och det har hänt en hel del :) Det får väl bli en lite kortare sammanfattning helt enkelt! 


Helgen efter Frida-kursen var det dags att åka till Andrarum i Skåne för att gå Svaks Steg 2-utbildning. Så numera kan man kalla sig instruktör :) Helt klart värt allt åkande för att gå bredvid på olika kurser! Själva utbildningen var riktigt bra med både en hel del teori och erfarenhetsutbyte och praktiska övningar på "riktiga" ekipage. När helgen var slut kände man sig helt fullproppad med ny kunskap (och Åsas goda mat)!!


En vecka senare var det dags för en uppdaterings/utbildningsdag för klubbens instruktörer och blivande instruktörer, då var det Eva Eriksson som höll i rodret. Mycket lärorikt och jag fick lite nya tankar och infallsvinklar. 


Just kurser och utbildning känns lite som årets tema :) Nästa helg är det dags för två dagars nöt-kurs för Catarina och häromdagen bokade jag in en kursdag för Bobby Dalziel. Senare i sommar är det dags igen då två dagar för Derek Scrimgeur väntar :) Känns som det passar bra med mycket utbildning nu när jag har tre så pass unga hundar som är lika mycket olika som lika i sina sätt. Hur kul som helst!! 


Hundarna då? Jodå, det tränas litegrann iaf. Wille och jag sotar för att vi gått lite för fort fram i träningen, så där backar jag lite och kör grunder. Promenerar med fåren för att vi båda ska hitta samarbetet och känslan i arbetet. Redan efter några pass känns det bättre men nu ska jag verkligen nöta detta lite, varvat med lite finlir men hålla fokus så lilla hunden inte glömmer att det är ett teamwork vi håller på med ;) 

 


Pep är hur kul som helst nu!! Han är ung och tänd och överarbetar en del, men är lätt och lyhörd att arbeta med. Just nu fokuserar jag på att höger/vänster-kommandona ska fastna, och attans vet om det inte börjar fungera :) Idag kändes det riktigt bra :) Lilla killen har ju fyllt år, sitt första!!! Himmel vad tiden gått fort!! Han har ju varit och fått sin ettårs-spruta och passade på att väga sig - 19 kg Pep. Ett kg mer än papa Willes 18 kg:)

 


Mellie har fortfarande inte gjort så mycket mer än gått o balanserat. Till skillnad från far och bror så har hon inte riktigt så lätt att stanna så där måste jag nog lägga lite krut nu. Annars känns hon väldigt rolig och har en hel del motor så det kommer bli spännande framöver :) 12,3 kg vägde den lilla damen!

 


Idag har det varit en heldag i fårhagen med besök av Sandra med Spot o Bingo och Michaela med Wille-sonen Franz och hans halvbror Ernzt! Hur trevligt och roligt som helst! Och solen strålade från klarblå himmel, då gör det inte ont att sitta och fika utanför hagen heller ;) Hundarna är helt utslagna nu, så märgbenen jag köpte får dem vänta på tills imorgon ;)

   



Eftersom Sandras Spot inte fastnade på något kort så får hans son, den bedårande Bingo två bilder istället ;)

      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards