Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Willes tävlingssäsong - sammanfattning

Av Elisabeth - 24 november 2013 11:23

Willes tävlingssäsong fick ett lite abrupt slut, så det kan ju vara läge för en lite sammanfattning. Vi inledde säsongen med två helger IK1 och blev därmed klara för Unghundscupen 2013 - kuuul!! Därefter var det nöttävlingar som gällde fram till Nötcupen som hölls på hemmaplan i augusti. Där lyckades vi komma på bronsplatsen trots att lusten och motivationen inte alls var på topp efter beslutet att låta Frasse somna in ett par dagar innan.


Sen var det dags att kliva upp i IK2 innan Unghundscupen som ju är en IK2-bana. Det började bra, men på den stora banan i Storegård blev det tydligt att fråndrivning var något vi behövde träna på och bygga upp säkerheten i att ta fåren längre sträckor från mig. Väl på unghundscupen så hade vi inte hunnit träna så mycket och fråndrivningen var helt enkelt katastrofdålig!! Men hämtet och delningen var toppenbra, tyvärr hjälper ju inte det :/ Och vid fållan tog tiden slut och vi slutade på 19:e plats. Jag intalar mig att jag är nöjd med att ens tagit mig till cupen, men självklart hade jag velat att det gått bättre än så ;)


Innan tävlingarna på Gotland hann vi iaf träna lite och fråndrivningarna satt betydligt bättre :) Sista tävlingarna vi var med på var kvalet till Nordic Nursery 2013, där kändes Wille lite seg och konstig och var helt slut efter andra tävlingen. Alltså helt och fullkomligt slut! Tänkte lite att det berodde på att han gjorde onödigt vida och konstiga hämt och brände en massa energi där, men så trött borde han ändå inte bli. Han kändes också lite seg på jobbet så jag åkte till djurkliniken för att kolla upp honom och det visade sig att han hade höga värden antikroppar mot anaplasma. Så det blev behandling och därmed är det karens, så Nordic Nursery (som vi trots allt kom med till :)) fick vi stryka oss ifrån.


Tråkigt avslut, men nu verkar Wille precis som vanligt så nu får vi satsa mot nästa år istället. Han har lyckats plocka 21 SM-poäng så vi är klart med till SM-kval 2014 :D Just nu är vi även kvalade till Sverigecupen 2014, men ska vi hålla oss kvar där behöver vi nog några fler poäng! Till SM-kvalet är det 120 hundar som kommer med (om man har minst 10p) och till Sverigecupen är det dom 60 bästa hundarna. Just nu ligger Wille rankad 36, trillar nog ner några platser efter nästa helgs IK2a i Skåne som vi inte kan vara med på.


Sammanfattande slutord om säsong 2013: NÖJD!!! :D


Finaste finaste Wille!!!  

   

 
 
Micha

Micha

24 november 2013 22:12

Du ska verkligen va nöjd!! Franz är stolt över pappa Wille!

http://www.michamittilivet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards