Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Elisabeth - 17 november 2012 17:11

Idag blev det både får- och nötvallning hos Sandra. Började med fåren, sex nyklippta pigga små bän på en stor vall :) Wille fick träna lite av varje; hämt, fösning, fråndrivning, delning.... Djupet i hämten var dåligt även om fåren inte blev störda, han tog styrning fint i framdrivning även om jag tycker att han rör sig lite snabbt i flankerna ibland (lr så är det jag som är slö ;)) körde i IK2-variant runt telefonstolparna på vallen och blev riktigt nöjd!! Framförallt med crossen där han drev på bra utan att vilja glida upp och ta fåren till mig - kuuul :D Skulle avsluta med delning, fåren var iofs inte lätdelade men jag fick till några små luckor där han lätt hade kunnat komma in men han var alldeles för långsam och tveksam in :( Jättekonstigt då han brukar tycka detta är väldigt roligt! Blev ju inte bättre av att jag blev lite irriterad (jag vet ju att han kan!!) Till slut gick det iaf - massor med beröm och så avslutade vi :) Mojje fick åxå gå lite på fåren - herrgud var är bromsen???!! Sen behöver vi inte skriva mer om det ;) Det fungerade mycket mycket bättre på kvigorna sedan - han är helt klart bättre nöthund :) Wille fick också komma ut en sväng på nötterna vilket var lite dumt i efterhand, han var ganska trött i huvudet efter två ganska jobbiga pass på fåren... Vi gjorde det kort sen var vi nöjda :) Stannade i Vannborga för en får-koll på hemvägen och passade på att köra nybörjarövning med Wille - parkerade fåren i två grupper ca 10 meter ifrån varandra (väluppfostrade får ;)) och kallade helt enkelt in Wille några gånger fram o tillbaka med med glada tillrop och massor av beröm - det tyckte han var kul :)


Lite bilder på Sandras o Emelies hundar, vet inte hur jag bar mig åt idag men det blev mycket suddigt idag.....


Mojjes fina morbror EmenEms Fog har flyttat hem till Sandra för att jobba i lagårn hos kossorna.

 


Skitig Fog-rumpa ;)



Ligg a la Fog ;)



Sandras Spot

 





Emelies Yup



Emelies Belle


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards