Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Ner som en pannkaka, upp som en silvermåne...

Av Elisabeth - 16 oktober 2012 21:27

Under förra helgens regniga och kalla lördag  i Agunnaryd stod IK1 på schemat för våran del. När vi var framme så hade Robban&Tvinga och Emelie&Bell blivit godkända på vallhundsprovet!! Grattis till er båda :D 


Finullstackorna var prilliga, roliga och lite för svåra för oss ;) Innan hade jag sett tackorna springa som vinden i framdrivningen så när det var vår tur så drog jag i handbromsen - det blev lite för bra effekt så vi fick istället ett stopp innan grindarna... så kan det bli ;) Dessutom missbedömde jag hur känsliga fåren var så jag lyckades få dom rakt på mig vid stolpen - dom var inte direkt människoskygga ;) första benet på fösningen var väldigt vingligt, andra ganska bra, sen en lite för vid sväng runt grindarna där det rök fyra poäng (för resten av drivningen kunde han inte dra något eftersom vi fick sällskap av en lös hund på banan som domaren tog hand om), lite snurr innan vi delade och så tog poängen slut vid en klurig fålla. Resultatet blev 18-10-17-12-6-6-0 = 69/45. Eftersom hämtet ändå var så pass ok kanske jag faktiskt vågar starta IK2an om två veckor på samma ställe.... väldigt mycket kanske!! Vill iaf absolut tillbaka och göra ett bättre resultat i IK1 nästa år!!


Efter tävlingen gick färden söderut mot Skåneland. Där blev det en trevlig kväll hos Marie & co, med god mat o dryck o trevligt sällskap :) På morgonen var det dags att bege sig mot Brösarps Backar och NN1. Men först var det Vp Nöt att titta på där Cilla & Leija och Sandra & Spot från hemmaklubben blev godkända nöthundar - GRATTIS!!! :D Även Marie med Abbz blev godkända, grattis till er och övriga fina vp-ekipage :)


Sen kom regnet och NN1 drog igång... inte bara regn, det var en kort släng av blixt o dunder oxå :o Men när det var våran tur var det bara underbart att gå NN1 med Wille - han jobbade finfint, bra tryck, bra djurhantering... jag bara njöt!! Men vi har framförallt två saker att fortsätta jobba med, det är djupet i hämtet som vi måste få bättre!! Och att fortsätta träna på att trycka tillbaka djuren på linjen i framdrivningen... där är det bara att fortsätta på Karins läxa från förra kursen.... På NN1 fick jag äntligen se Maries tik Erkens Yes in action, oj vilken häftig hund!!


Resutatet på NN1an blev 18-8-17-17-36-10-9-10, 125/43 :) Vi blev slagna med en poäng och fick en fin silvermedalj - världens bästa Wille!!! <3


     






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards