Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Tävlingsdag 1 av 4

Av Elisabeth - 26 juli 2012 18:58

Nu är första tävlingsdagen av fyra avklarad. Två dagar här hemma och två dagar i Odensviholm :-) Under NN2:an agerade jag och Frasse utställare och han skötte sig fint. Kvigorna var oväntat prilliga på förmiddagen så det blev extra mycket jobb för utställarhundarna då vi fick byta grupper lite oftare...

 


På eftermiddagen startade Wille NN1 och nervositeten kickade in som alltid ;) Men tryggare än att gå fram till stolpen med Wille kan jag nog inte bli, aldrig rädd att han ska hitta på nåt dumt :) Som banan låg var ett högerhämt nästan ett självklart val.... förutom att det är vår svagaste sida som jag har varit dåååålig på att träna (fy på mig), iaf skickade jag, lade till ett litet extra pyschande... korkat av mig för då stannade han upp och tvekade istället :/ Skickade igen och han gick upp målmedvetet hela vägen :) 17(20) Upptagen var helt okey men lite snett 8(10)och framdrivningen var också helt ok - lite vingligt, kvigorna var lite spretiga - tryckte man tillbaka en på ena sidan så spretade en annan på den andra så han fick jobba på bra, 17(20). Fösningen var tråkig, han fick jobba på att hålla ihop dom hela tiden och att inte låta dom rinna iväg som dom gärna ville. Dessutom var jag klantig och skickade (ÅTERIGEN) för sent första fösningsgrinden så dom kom långt iväg och han fick jobba onödigt hårt :( Dumma dumma dumma mig!!!!! 16(20) Drivningen var några djur utanför grind och det tog rejält stopp när vi skulle runda stolpen på vägen till fållan 30(40) Och vid fålla in tog det stopp! Försökte få ett läge där jag kunde lägga honom och låta dom coola ner sig och hitta ingången men det var lögn i helsike, så fort jag lade honom var det nån som rann iväg åt ett annat håll. Jag bara hoppades att tiden eller poängen skulle ta slut men fick bryta för han blev för trött och slut i värmen. Hade jag hållt på en liiiten stund till hade pöängen tagit slut (bara två kvar) men det känns rätt ändå. Att pressa en unghund i det läget är bara fel.... och han jobbade såååå bra och jag är sååå nöjd med honom!!! :-)  



 


Tror att sex ekipage behöll sina poäng idag medans sju bröt lr blev diskad..... Men imorron är en ny dag, då är det dags igen med nya tag. Det ser vi fram emot! Nu är det snart dags att cykla ut till tävlingsplatsen för lite grillning :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards