Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Elisabeth - 5 juli 2011 16:36

Mojje har två gånger när vi vallat kvigor liksom tappat styrsel i bakbenen. Första gången trodde jag det var värmen, men det gjorde att jag inte åkte till Skåne och tävlade som planerat. Trist men med facit i hand var det ju alldeles rätt. I söndags kväll hände det igen och då var det inte så varmt och inte heller hade han ansträngt sig så mycket. Det var bara att boka in sig på djurkliniken och göra en koll!


Nu är vi hemma och kanske inte så jättemycket klokare, men lite. Den trevliga vetten böjde o klämde på Mojje och han betedde sig lite som på tävlingarna i Kalvsvik. Lite morrig o ville inte alls vara med, då tänkte jag mest att han bara var mer stimmig än vanligt (fast konstig eftersom han brukar älska alla människor) men han hade nog nån känning redan då :( Han är lite stelare i höger höft och hade lite sämre reflexer i höger bakben. Dessutom tyckte jag han reagerade lite över ryggen. Det blev en röntgen oxå: "höfterna har ej optimal position men inga tydliga pålagringar", inga synliga fel på ryggrad osv. Jag frågade förstås om det kunde vara något fästingrelaterat men det var osannolikt. Ffa brukar dom bli mer dämpade och det kan man väl inte kalla Mojje för.... ;)


Nu är det rimadyl och vila som gäller. Nåja, vila o vila, men iaf ingen vallning för Mojje på ett tag.


Med andra ord blir det ingen tävling i helgen heller men nu har jag åtminstone ett intyg och får pengarna tillbaka.... Fast jag hade ju hellre haft en hel hund som kunde arbeta o må bra!!!


Fina fina lilla hund!!

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards