Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Elisabeth - 9 maj 2011 19:45

På det här jobbet är det så att när man jobbar helg så är man ledig fredagen före och måndagen efter. Det kan behövas eftersom det blir ganska långa dagar eftersom man jobbar själv under helgen. Men jag gillar dom dagarna :)


Idag har det varit en riktigt härlig dag med strålande sol och shorts- o linnevärme :) Tog en sväng ut på alvaret med hundarna där dom fick bada lite, bäst o passa på innan det sista torkar bort. Sen får man bege sig till sjön för vatten.... Inte så lockande att greja inomhus idag men lite fick jag väl gjort iaf.... lite tvätt o disk o plock.... Roligare var att jag fick igång den gammelgamla gräsklipparen :D Så nu är framsidan klippt iaf. Baksidan tar jag en annan dag ;) En lite sväng till Borgholm hanns med oxå, behövde inhandla både hund- o människomat och så lite blommor förstås :) Fick byta foder igen eftersom det jag bytte till innan flytten inte finns här, så nu testar jag Carrier. När man nu faktiskt har så nära till affärer så vill man ju handla det som finns där :) Så skööönt att ha så nära!! Var bara tvungen att säga det igen :D Efter ännu en hundpromenix - Unnestad-rundan blev det den här gången - och fårutfodring så är det nu dags för människan att äta lite. Sen blir det tidig säng för imorgon blir det extra tidigt upp.... Wille ska till tandläkaren och ska lämnas i Borgholm halv nio. Innan dess ska jag ha mjölkat o gett kalvar o lite till :) Vad dom ska göra? Jo han har ju en mjölktand som vägrar trilla ut och den nya är långt uppe.... så det är bara att åka till vetten igen o se glad ut... typ..... Men benet är fortfarande bra!! :)



Kolla rävsvansen ;)           


 

   Tjohooo....    

Ser lite full i fan ut... ;)

 

Det är vackert ute...

          Tur man kan leka lite med bilderna....

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards