Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Ik1 Södertälje mm

Av Elisabeth - 7 juli 2010 09:16

Ojoj, jag är verkligen dålig på att blogga  Men en liten sammafattning får det väl bli iaf....


Förra torsdagen åkte jag o hundarna upp till Södertälje, Frasse skulle tävla Ik1 i två dagar. Var väl på plats vid halv två-tiden, men det tog väldigt lång tid på banan så vi fick inte starta förrän klockan var fem (ca). Det blev alltså en väldigt lång (varm) dag för min lilla bondhund som mest är van att hålla till på hemmaplan. Han stannade lite kort  i utgången så jag gav några extrakommandon, upptaget blev ganska bra men sen är ju min hund utrustad med en särdeles puckad förare som inte kan hö o vä     Det blev ju alltså en jättekrok innan framdrivningsgrindarna men sen var vi på linjen igen men massor med poäng borta förstås! Sen kändes det inte som vi hade så mycket kontakt på fösningen alls - vi prickade in grindarna, drivningen var ok. Sen var det delning INNAN tratten   Men vi lyckades faktiskt dela på andra försöket o sen få dom genom tratten. Tävlingen gick på fyra får så man fick dela två/två.  Summa sumarum blev 71 poäng - 37 på hämtet. Kommentaren från domaren "lite okoncentrerad" kan jag inte säga emot   Andra halvan av kommentaren var "prova med riktigt arbete" hahahahahahahaaaaa.... knappast det som är problemet kanske   


Andra dagen var Frasse o jag på helt olika planeter, det var inte mycket som stämde men dom hade flyttat tratten så den låg före delningen och det var ju bra för tratten tappade vi bara ett poäng på och i delningen tog poängen slut     Dagens resultat blev 63 poäng (34 i hämtet) kommentarer slapp vi som tur är   

Men jag är nöjd ändå, vi är nybörjare och hunden är inte van att vara ute på såna här äventyr i stekande hetta (inte matten heller). Fiina Frasse   


Mojje var med på resan och fick bl a hälsa på sin fina kullsyster Milli. Dessutom var vi en sväng hos Mojjes uppfödare och tittade på hans två små halvsyskon, fyra veckor gamla valpar!! Såå söööta!Så var det ju lite andra bekanta ansikten o hundar som var roligt att få se oxå   


Hemma har hundarna förutom det dagliga korutinjobbet tagit ut ett par sinkor till betet, tagit hem en ko med kalv (dom fick jobba på att hålla sig låååååång borta), delat av bagglammen och promenerat dom till ny hage mm mm.  Undrar om det räknas som riktigt arbete?    


Dessutom har vi tränat med fåren. Häromkvällen tog jag ut dom i kohagen, började med Frasse som mest fick fösa. Lämnade dom i bortre änden av hagen o hämtade Mojje som fick börja med ett (ca)hundra-metershämt. Det blev riktigt fint, han har börjat göra fina utgångar och lugna upptag även om han inte alltid stannar helt o hållet. Det vi framför allt behöver träna är att ta sidkommandon i framdrivningen. Frasse behöver nog träna lite trånga hämt, där han inte kan hålla ut så mycket som han skulle vilja.


Nu är Frasse anmäld till ytterligare två Ik1-or och Mojje är anmäld till Vp och en Ik1-a   




 
 
Anja & flockA

Anja & flockA

7 juli 2010 22:27

Gud så spännande men Mojje på VP!!! När?När?När?

http://www.butiknyfiken.se/fullfart

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

8 juli 2010 11:52

22 juli i Vaggeryd :) Känns just nu lite överoptimistiskt med tanke på värmen... blir inte mycket träning, men men... Spännande är det iaf ;D

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards