Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Hur kunde....

Av Elisabeth - 16 oktober 2009 11:15

...ni få in kvigorna i fållan och vagnen så snabbt? Ja, det frågade grannen sambon igår efter att vi hämtat hem ett gäng kvigor från betet. Svaret blev ju förstås; VALLHUND!!!! Det kändes faktiskt lite härligt, Frasse gör verkligen en insats trots att han är lite vek. Det bästa är att han är så lugn och aldrig stressar djuren.


Häromdagen var vi hos Ankie o tränade lite. Hon hade plockat ut sex årslamm som gick i en lite större hage. Dom var milt sagt springiga, förmodligen påverkade av både den hårda vinden och ett par främmande hundar. Även Camilla med Kiwi var där. Jag hade både Mojje o Frasse med mig, men Mojje fick nöja sig med att vara åskådare eftersom det hade blivit alldeles för svårt. Men Frasse skötte sig exemplariskt Skrattande Han fick träna mycket time och göra lite hämt... Kan ju säga att han lyckades mycket bra med att driva lammen som även vände sig en del mot hundarna och stampade i takt Flört Kändes skönt att han höll huvudet kallt och lyckades vända dom ganska många gånger. Vid ett tillfälle drog skocken till matte Ankie i ena änden av hagen, där låg även hennes hanhund Spike bara några meter bort. Jag skickade Frasse att hämta tillbaka dom, han tyckte det var väldigt konstigt att Ankie stod mitt i skocken men lyckades få loss dom!! Jag frågade Ankie sen om han brytt sig nåt om att Spike låg där (dom kommer inte alls överens) men han hade inte brytt sig om honom ett dugg!! Gud så skönt!!!!! Innan vi gick ut i hagen bjöd Ankie på gott fika, det tackar vi för Glad


Här kommer en bild från förra året när Love hämtade hem sinkor från betet:

Den lilla svarta pricken till höger är Love, han har fått fart på dom första djuren Flört  

 
 
Ingen bild

anja o flock

17 oktober 2009 12:06

Helt underbart när det fungerar i praktiken!!
Tack för "lycka-tillet", premiären gick fiiint;) Lokalen funkar!:)

 
Sari+Hexa, Fay, Touch

Sari+Hexa, Fay, Touch

19 oktober 2009 11:00

Härligt med en VALLHUND som klarar av jobbet så fort!
Lycka till med "utbildningen" av Mojje!!!

http://vallningagilitylydnad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards