Kennel Keep It Up

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Loves tand

Av Elisabeth - 5 oktober 2009 19:09

Love

Sitter här med en hund mindre än vanligt och eftersom den som fattas är Love så är det väääldigt lugnt Flört Love lyckades idag slå av en framtand och snitta upp ett djupt sår i läppen Rynkar på näsan Ringde till Loves exmatte som är veterinär, som tur var hade dom tid att operera bort tanden idag. Stackars Love, det måste gjort attans ont! Men han är ju typen som aldrig nånsin visar om något gör ont lr är obehagligt... Åkte till Läckeby och lämnade honom, inatt får han bo hos sin "privatläkare" så hämtar jag honom imorgon! Imorgonkväll är han hemma och övervakar oss alla igen... Oskyldig Känns bra!


Frasse o Mojje

Både gossarna har fått träna med lina men förstås med lite olika krav...


Frasse tränar time, jag tror han börjar förstå vad jag menar men tar jag bort linan så börjar han slarva så den får sitta på ett tag till. Vi har även tränat lite fria flanker, höger, vänster, stanna.... Det brukar jag avsluta med efter några minuter med time... det märks att han blir väldigt trött i lilla huvudet av att koncentrera sig så Tungan ute Då känns det bra att göra lite lättare övningar.... Man ska sluta med något positivt tycker jag, något som dom kan och känner igen. Då har dom en bra känsla med sig till nästa gång!!


Men Mojje har jag fortfarande inga kommandon utan kör med pycshen (flankera) och smacken (framåt).... Stanna har jag förstås, ska senare översättas till lay down. Sist började använda klappen (på benet) betyder att han ska flankera åt mitt håll.... Kändes som han köpte det.... Han är så söt Mojje, han vill verkligen förstå vad jag menar o vill Skrattande Gullunge Kyss När jag släpper upp honom i balans håller han för det mesta riktigt bra avstånd, ibland kan jag nästan känna att han blir för vid.... Men han har en schysst attityd till fåren, det var en av dom stora behållningarna från kennellägret i somras...

Love - man ser att det var blåsigt igår ;)

  

Mojje, Love o Frasse


Mojje


Full fart på Mojje


Lite äpplen....  




 
 
Anja o flock

Anja o flock

5 oktober 2009 20:50

Men stackars Love!! Tur att ni har Martina;)
Vallningssugen? Ska kolla med Fredrik imorgon om vi kan komma i veckan?

Kört lite visslor idag åxå, med blandade resultat, men mest positivt! Även delning i SMÅSMÅ luckor! Hon tar det, även om jag önskar mer tempo in. KUL! fin blåsbild på Love!!

kram!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47


Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller trän...

Av Elisabeth - 8 januari 2018 18:42

Äntligen har det varit ett par soliga dagar så man fått lite energi igen :) Tränat och promenerat och funderat på det kommande året. Vad gäller hundarna så är jag riktigt taggad på att träna!! Och såklart vill jag tävla, det är ju himla roligt! Även ...

Av Elisabeth - 31 december 2017 16:06

2017 har med vissa lysande undantag varit ett år där tankarna snurrat och inget egentligen känts på topp, motivationen har lyst med sin frånvaro vilket märkts på både träning och tävling. Har nog insett att det är dags att det är dags att se över vad...

Av Elisabeth - 4 maj 2017 18:26

Idag fyller MeGa-stjärnorna 6 veckor! Pigga, glada och fulla med bus :D Tack för faster Lotta för foto-hjälpen!!               Några av valparna fastnade på lite andra bilder.     Oden       Rex     Lyran   Si...

Av Elisabeth - 30 april 2017 20:17

Erika som har Mellies kullbror Sepp var och tog fina bilder på valparna igår. Hon var även snäll nog att introducera Zting i nose work, han verkade fattakonceptet snabbt. Återstår att se om matten fattat lika lätt. Just nu är all aktivering uppskatta...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards