Kennel Keep It Up

Alla inlägg den 2 december 2018

Pep

Av Elisabeth - 2 december 2018 13:47

Jag hade ju redan förra året en dålig magkänsla vad gällde Pep, men eftersom jag själv var oengagerad och omotiverad på tävlingar och även på träning viftade jag bort det med att jag var så kass. I år har det ju inte blivit mycket tävlande eller tränande heller. Första nöttävlingen var ju hyfsad men sedan har det gått utför. De sista två starterna betedde han sig som en galen unghund, på ett sätt som han inte gjorde ens när han var en galen unghund. Även om han alltid varit het och snabb har han alltid varit lydig och lyssnat. Nu. Inte alls.

Jag var ju superarg och ledsen efter sista tävlingen men tänkte ganska snart att jag måste kolla så det inte ligger något annat bakom. Särskilt som han även hemma på korta avstånd verkade helt väck ibland, bl a tar han ofta fel på höger/vänster. Det har alltid varit klockrent innan.

Bokade in en tid hos veterinären och det visade sig att han smärtar långt fram i ryggen och att reflexerna i båda bakbenen (tassar och patella) är rejält nedsatta. Detta tyder ju på nerver som är kläm nånstans. Men var? Han är nu magnetröntgas längs hela ryggen och det visade ingenting så inget diskbråck vilket väl var vad dom starkt misstänkte. Han är åxå testad för borrelia och anaplasma, det visade heller inget. Väldigt skönt att kunna utesluta dessa saker! Men man blir ju inte klokare.

Nu har han fått vila från vallningen ganska mycket, bara fått några små pass för att känna av lite. Med lite tur kanske det räcker med mycket vila.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards